/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Toyota avensis diesel
Fra : pq
Vist : 2013 gange
100 point
Dato : 14-11-05 14:07

Er der nogen der har erfaringer med en Toyota Avensis Diesel der har gået mere end 300000.

Er der nogen der har prøvet en FDM test med en dieselbil??

Mvh Peter

Kommentar
Fra : dova

Dato : 14-11-05 14:16

En Toyota diesel der har gået mere end 300000 km, er rigtig "godt brugt", og det er ikke sådan en man skal forvente en hulens masse flere kilometer fra.

Selvfølgelig findes der undtagelser med nogen få der klarer måske op i nærheden af de 400000 eller lidt til, men der er flest der ikke engang klarer de 300000.

mvh dova

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 14-11-05 15:47

Du kan evt. prøve at kontakte min lillebror på 26272095, han købte en frikørt Taxa af omtalte model her for et halvt års tid siden. Den kører fortrinligt!!!

Der er ikke nogen forskel på om det er en benzin eller dieselbil FDM tester

Mvh
Palle Jensen

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 14-11-05 16:33

Hej Peter.

Vi kører Toyota Avensis Diesel, det er en årgang 98, den kører som den første dag vi havde den, den har været på værksted for at få skiftet forruden - den har nu kørt 390.000 km. og vi regner med at den når det dobbelte.
Den bruger så godt som ingen olie og spinder som en mis. Den kører ca. 18-19 km./l. og om sommeren trækker den vores campingvogn ned gennem Europa.
Vi har haft flere Toyota biler gennem årene, men denne er UDEN sammenligning, den bedste!

Citat
En Toyota diesel der har gået mere end 300000 km, er rigtig "godt brugt", og det er ikke sådan en man skal forvente en hulens masse flere kilometer fra.

Selvfølgelig findes der undtagelser med nogen få der klarer måske op i nærheden af de 400000 eller lidt til, men der er flest der ikke engang klarer de 300000.

Ovenstående passer IKKE!
- Der er MANGE Toyta Dieselbiler der kører MEGET længere end de påståede 300.000km. Hvordan det ligger med andre diesel skal jeg ikke kunne udtale mig om, da vi kun kører Toyota her.
Tænk på alle de HIAce varevogne der kører, hvis de ikke var økonomiske og holdbare at køre, ville man ikke vælge dem - de fleste af dem er Dieselbiler.

I øvrigt kører en af vore venner Toyota Corolla Diesel - den har nu rundet 450.000 km. og kører stadig som den dag den blev 'født' - ingen problemer overhovedet!

Med al respekt for din store viden dova - din påstand her, er ikke rigtig.
Det er dog, som for alle biler, gældende at man kører bilen ordentligt - det er klart.

Med venlig hilsen Dorthe.

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 14-11-05 19:22

Jeg mener Dova har rett i det hun siger. At det finnes biler der har kørt 4-500 000 km.betyder ikke at alle kan køre så langt. Det kommer an på hvem der har kørt bilen og hvordan den er blevet behandlet af ejeren, og lidt held.
alimak

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 14-11-05 19:26

Netop alimak, derfor kan man heller ikke så bestemt fastslå at SÅDAN er det - jeg skriver jo netop at det kommer an på hvordan bilen bliver kørt.
Men jeg synes da at det ER bemærkelsesværdigt at lille jeg - ene menneske blandt ca. 5 mill. danskere sidder her lige nu og har kendskab til mindst to dieselbiler der har rundet de 300.000 for længst - det bør vise at man ikke bare kan sige at SÅDAN er det.

Citat
Det er dog, som for alle biler, gældende at man kører bilen ordentligt - det er klart.

Venlig hilsen Dorthe.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 14-11-05 20:28

"Men jeg synes da at det ER bemærkelsesværdigt at lille jeg - ene menneske blandt ca. 5 mill. danskere sidder her lige nu og har kendskab til mindst to dieselbiler der har rundet de 300.000 for længst - det bør vise at man ikke bare kan sige at SÅDAN er det"

Næ, men du påstår så på den anden side, at det er SÅDAN, at de med lethed kører så mange kilometer

Og jeg skrev faktisk også, at nogen få eksemplarer kører længere, men det er bestemt ikke noget man kan sætte sin lid til når/hvis man køber en bil der er på den forkerte side af 300000 km........Så vil det uden tvivl altid kun være at betragte som en ekstragevinst hvis man kan hente en del flere kilometer ud af "dyret".

mvh dova

Kommentar
Fra : g_h

Dato : 14-11-05 21:04

Hæ-hæ!
Vi har en nabo henne af gaden, der er igang med den fjerde Toyota!
Han siger, at de bliver skiftet ud, inden de bliver "trætte", så for en sikkerhed skyld, kører de ikke mere end 400.000 hos ham
Først 2 benzin'ere og derefter en Corolla Diesel og nu en 99 Avensis, der snart rammer "muren"

Gert

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 14-11-05 22:19

Alene i denne tråd er der, til nu, flere eksempler på at de kører langt og kan køre længere endnu.

Jeg påstår intet dova - jeg skriver som citeret ovenfor - faktisk påstår jeg ALDRIG noget med 110% sikkerhed (som andre) NETOP fordi der altid er undtagelser. Jeg synes man skal man være varsom med at 'påstå' ting. Det er kun etisk rigtigt hvis man er meget sikker og kan dokumentere det.

Pallenoc henviser til sin bror der har købt en frikørt Taxa for et halvt års tid siden, den kører fortrinlingt uden problemer - og jeg kan ganartere at en frikørt Taxa har gået et antal kilometre - alligevel køber man dem gladeligt når de er frikørt, netop fordi det som regel er gode stærke og økonomiske biler der kan holde til at få mange kilometre på bagen.

g_h henviser til en nabo som kører Toyota - både bencin og diesel og som tilsyladende har kørt et enormt antal kilometre i disse - det har vi så osse (min mand kører f.eks. 85 km. til og fra job hver dag = 170km. hver eneste dag) - og vi har været lige så tilfredse.

Men igen - der er jo ingen regler uden undtagelser, sådan er det bare og det gælder selvfølgelig for Toyota Diesel som for de fleste andre biler, at det er det alfa og omega hvordan bilen bliver kørt.

Venlig hilsen Dorthe.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 14-11-05 22:36

Hvis ikke reglerne er ændret, er en taxi frikørt når den har gået 250000 km eller når den når en vis alder, tror det er 3 år

mvh dova

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 14-11-05 22:47

pq
Jeg synes du skulle køre til FDM og få taget en test på bilen.Så får du et billede på hvordan bilen er. Men jeg ville ikke råde nogen til at købe en bil der har kørt 300000 km.
Det må vel gå an og få fat i en Avensis med mindre km.på telleren.
alimak

Kommentar
Fra : pq

Dato : 15-11-05 14:53

Tak for svarende.
Jeg vil se om jeg kan få en aftale med sælger om et FDM tjek.
Jeg har også hørt at det vigtigste ikke er motoren men alt andet der er vigtigt at få tjekket da man kan købe motore til en god pris et sted i jylland.

Jeg glæder mig til at prøve en Avensis, pt har jeg en carina e og det er kun pga af pladsmangel og længere kørsels mønster jeg vil skifte,,

Kommentar
Fra : g_h

Dato : 15-11-05 16:08

Pladsmangel?
Så må det være et skifte fra sedan til stationscar, for der er praktisk taget ikke mere bagsædeplads i Avensis, forhold til en Carina E!

Gert

Kommentar
Fra : pq

Dato : 15-11-05 20:07

ja det er rigtigt....

jeg har ellers været glad ved carinaen, der har ikke været noget bøvl

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 15-11-05 22:40

Der er noget med, at toyota diesel er lidt sarte i kølersystemet. Når den er 4 år, skal køler og slanger skiftes! FØR DEN BEGYNDER AT BRUGE VAND! Begynder den at bruge vand ryger topstykket på mindre end 10 km, påstod en toyotamand overfor min søn, efter at sønnen havde brugt en formue på sin toyota.

Kommentar
Fra : Opel2

Dato : 16-11-05 18:58

Hej
har selv haft en carina disel der havde kørt 475000km og den kørte bare uden problemer jeg mener ikke de er til at slide op

Kommentar
Fra : nuggeneske

Dato : 16-11-05 21:42

hej alle jer jeg kører ikke andet end diesel biler har harf en carina 2 der havde kørt 623000 da jeg kom af med den og kørte stadig som en mis da jeg kom af med den i dag kører jeg skoda oktavia som er meget velkørende kan dybt anbefales er desværre sat til salg også med mange km

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 17-11-05 17:54

Hej igen.

Jamen HEP HEP - jeg håber vi må høre din mening om den Avensis pg, når du har prøvet den - jeg tror du bliver glad for den, hvilket denne tråd jo osse antyder

God fornøjelse med dit forehavende!

Venlig hilsen
Dorthe.