/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
hvilken dyse skal i
Fra : kig_lige_her
Vist : 459 gange
50 point
Dato : 13-11-05 00:07

hej jeg er en heldig ejer af en Dr. Big af mærket PGO.
jeg kunne godt tænke mig at vide hvilken størrelse dyse der skal i når man sætter en 70ccm på en Dr. Big?

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 13-11-05 00:10

Bare sæt det største i du kan finde. Det er en vild maskine du har der!

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 13-11-05 00:38

Afhænger af mange ting, udstødning og karburator, desuden hvilket tun.
Ingen kan sige det nøjagtig, det skal prøves, og mærkes, men omkring en dyse 85-90
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : kig_lige_her

Dato : 13-11-05 00:41

tak pallebhansen det må jeg prøve

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 13-11-05 00:47

Husk nu at køre cylinderen til uden fuld gas, der er altid stor riciko for fastbrænding af stempel, de første 500km
VH Palle Hansen

Accepteret svar
Fra : tronddk

Modtaget 50 point
Dato : 13-11-05 17:55

palle palle det er kun ca 50 km man skal køre den til

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 13-11-05 19:31

85 er standard på en Big Max, så den skal nok være lidt større end det.
Jeg vil anbefale dig at skifte varioruller til nogle som er 1 gram mindre end standard. 70ccm skal ha lidt flere omdrejninger.
Prøv evt med en 27 kg koblingstrykfjeder.

Godkendelse af svar
Fra : kig_lige_her

Dato : 05-02-06 10:33

.