/ Forside/ Karriere / Udlandet / Import/Eksport / Spørgsmål
10  PARKENSS 410
Hvor meget oveni skal jeg så beregne ...
Fra : Fnollerpige
Vist : 512 gange
100 point
Dato : 03-11-02 20:53

- måske ikke lige kategorien, men gad ikke lede efter en passende ( og en form for import er det jo )

HVIS jeg nu køber en plakat over nettet i USA, hvor meget skal man så regne med det koster udover plakatens pris ???

nogen der har en idé om det ....

Accepteret svar
Fra : Rellom

Modtaget 110 point
Dato : 03-11-02 21:19

Hej Fnollerpigen

Køber du varen af en sælger, der bor uden for EU, skal du oven i varens pris både betale told og moms og i visse tilfælde punktafgift.
Told skal du dog normalt kun betale, hvis det, du har købt, har en værdi på mere end ca. 165 kr.

Moms og evt. punktafgift skal allerede betales, når værdien overstiger 80 kr.

Desuden vil du normalt blive opkrævet et gebyr af det transportfirma, som foretager fortoldning af varen. Prisen kan variere en del. PostDanmark tager f.eks. et fast gebyr på 50 kr. for den første varekode i rækken og 12,50 kr. for de efterfølgende varekoder. Beløbet skal betales, før du kan få udleveret varen.

Du kan læse nærmere på forbrugerombudsmandens hjemmeside:
http://www.net-tjek.dk/

De bedste hilsner
Rellom

Godkendelse af svar
Fra : Fnollerpige

Dato : 03-11-02 21:33

Hej Rellom - tak for svaret - det vil så sige at en T-shirt købt i USA til 17 dollars godt kan blive en dyr affære ( har naturligvis prøvet at finde varen i Danmark .... men men det kan jeg ikke ..... måske jeg bare ikke har ledt godt nok.

Det lyder i hvert fald ikke som om det kan betale sig - eftertragtet t-shirt eller ej *S

Hilsner fra Fnollerpige

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 03-11-02 21:35

først skriver jeg plakat og så skriver jeg t-shirt - det var i starten en plakat, men da jeg så fandt t-shirten ville jeg hellere have fingre i den - men det er da osse underordnet - svaret dækker jo begge dele ...*GG*

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 03-11-02 21:39

Nej, jeg vil også mene, at varen skal være MEGET eftertragtet, før man vil ofre så meget ekstra.

De bedste hilsner
Rellom

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 03-11-02 21:41

Rellom, ja det var mit "Moster-hjerte" der var ved at løbe af med mig - har en nevø der er totalt fjollet med Nirvana - Kurt Cobain .... og sad lige i ånden og forestillede mig purken flippe af glæde juleaften *S*.......

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 03-11-02 21:47

Hej igen Fnollerpige

I den situation er det godtnok ekstra ærgerligt - men så må vi da håbe, det lykkes for dig at finde varen i Danmark eller et andet EU-land.

De bedste hilsner
Rellom

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 03-11-02 21:50

Ja tak - jeg vil i hvert fald lede videre ....
Tak for det

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 04-11-02 19:00

Hej nok engang Fnollerpige

Måske bliver det alligevel ikke så vildt dyrt igen at købe t-shirten i USA. Hos Told & Skat fandt jeg en lidt mere udspecificeret forklaring, illustreret med et regnestykke. Tænk på, at eftersom t-shirten koster under 165 kr., slipper du for at betale told:
http://www.erhverv.toldskat.dk/obj.asp?o_id=137524&ov_id=81155&search=Told¤Punktafgifter

De bedste hilsner
Rellom