/ Forside/ Interesser / Fritid / Fritidssejlads / Spørgsmål
10  transor 1030
Stativjustering
Fra : il_papa
Vist : 545 gange
50 point
Dato : 10-11-05 18:09

Hej alle

Min båd står på stativ (er faktisk en bådvogn) men vi havde masser problemer med at få den til at stå rigtigt. 3 ud af 4 ben er placeret rigtigt men det 4. ben (ved stævnen) er ikke tæt nok ved båden og vi var nødt til at placere to stykker træ mellem benet og båden. Jeg stoler ikke på denne løsning og kommer til at bruge meget tid i båden over vinter med addaptering.

Hvordan kan jeg sikre mig at båden ikke vælter mens jeg justerer det 4. ben? Jeg skal løfte det 4. ben en lille smulle opad og bore et hul til bolten. Der findes vantskrue på alle benene men det gør mig mere end en lille smule nervøs!!

Nogle ideer??

Accepteret svar
Fra : trimare46

Modtaget 60 point
Dato : 10-11-05 18:28

hvis båden støtter på de andre ben og ellers står pænt lige, er der jo ingen belastning på benene. de støtter bare båden. det er først når der kommer belastning, så som sidevind eller der er en oppe på båden, at der er lidt belastning. men for at tage det ene ben væk mens du gør det klar med nye huller ,sker der intet ved

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 10-11-05 18:33

He-he---det har alle vist prøvet.
Normalt kan de agterste støtter sagtens holde båden under en sådan rep., hvis det da ikke blæser en pelikan, men du kan da bare sætte en stolpe op under lønningen medens du ordner den støtte.
Du kan også lave en buk i træ og kile ind under siden.
Mvh
dabj

Kommentar
Fra : il_papa

Dato : 11-11-05 19:58

Tak for de godr råd! Jeg gør et forsøg nu i weekenden. Hvis I læser om en 'menneskelig pandekage' så ved I hvem det er!!
mvh

il_papa

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 14-12-05 18:25

Kære kandubruger!
Du har stillet dette spørgsmål i kandu for over 1 måned siden og fået svar.
Det er almindeligt i kandu at man takker for hjælpen og lukker spørgsmålet. Når du ikke har gjort det, skyldes det formodentlig en forglemmelse eller ukendskab til hvordan.
Man takker for hjælpen ved at acceptere et af svarene, dette gøres ved at trykke på ”accepter som svar” ovenover og til højre for det svar du synes er bedst.
Det er muligt at svaret/svarene ikke er lige hvad du håbede på, men så vælger du blot det svar der kommer nærmest.
De point du har udsat som belønning for et svar, er alligevel tabt for dig i samme øjeblik spørgsmålet er stillet.

Mvh.
dabj

Godkendelse af svar
Fra : il_papa

Dato : 03-03-06 22:29

Tak for svaret trimare46.