/ Forside/ Interesser / Fritid / Fritidssejlads / Spørgsmål
10  transor 1030
blykøl
Fra : kurtbv
Vist : 892 gange
50 point
Dato : 08-11-05 18:15

jeg skal til at støbe en bly torpedokøl til min solus,jeg vil støbe den i støbesand hvis der er nogen der erfaringer med at støbe med bly er jeg meget interesseret i gode råd.
mvh kurt

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 08-11-05 18:50

det kan være svært at varme så meget bly op på en gang. for at holde det flydende når det er hældt i formen kan du varme med en stor gasbrænder ned på blyet i formen. når først det er flydende, kan du bare fortsætte med at varme og så putte klumperne i lidt efter lidt. så får du en god støbning

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-11-05 20:17

Oooooog ingen vand eller lignende i den blykogende gryde.
Klumperne skal forsigtigt ned.
Blysprøjt giver 3. grads forbrænding.

Kommentar
Fra : marenka

Dato : 09-02-06 16:32

Du skal selvfølgeæig sørge for at der ikke kommer regn eller vand-dryp i det flydende bly!
Det eksploderer nemlig-- og der har du muligheden for forbrændinger.
m.v.h.-gl.Blikkenslager