/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / PhotoShop / Spørgsmål
10  bentjuul 915
Sende billeder via e-mail.
Fra : 100241
Vist : 3402 gange
100 point
Dato : 07-11-05 18:55

Det tager en evig tid at sende billeder via e-mail .3 mill. pixel,hvordan gøre det hurtigere?

Kommentar
Fra : xodeus

Dato : 07-11-05 18:57

Det kan du gøre ved at optimere billedet så det ikke fylder så meget. Picasa fra google har alle de funktioner som hjælper dig at gøre billedet mindre. Det er desuden et godt stykke værktøj.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 07-11-05 18:58

Du kunne også pakke det i ZIP

Kommentar
Fra : xodeus

Dato : 07-11-05 19:06

sofus.dk hvis billedet er et jpg er det jo komprimeret i forvejen og zip giver ikke meget yderligere kompression derfor hjælper det ikke ret meget, der er ikke meget at gøre end at gøre billedet mindre i størrelse og opløsning som picasa eller andre programmer kan hjælpe ham med.

hvis man vil komprimere billeder der i frvejen er komprimeret med jpg, så vil jeg anbefale rar eller 7zip til at komprimere med da de har en rigtig god media kompressionsteknik.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 07-11-05 19:15

SORRY, sover i timen, igen.
Ja der skal et speciel program til.
Winace har et gratis program.

Kommentar
Fra : Otnob

Dato : 07-11-05 19:18

Hvis 100241 ( godt navn ) ønsker at sende sine billeder med 3 Mill. Pixel fordi billederne måske skal benyttes til udprintning, så nytter det jo ikke at komprimere dem. Skal de blot ses på skærmen er der ingen grund til at sende dem i mere end 70.000 Pixels.

Skal de bruges til udprintning er løsningen en hurtigere forbindelse.

Kommentar
Fra : OR

Dato : 07-11-05 19:56

Hej

Hvis de bare skal sendes for at nogle kan se dem kan du bare åbner bare den mappe hvor de er og så markerer du dem du vil sende tryk derefter på "Send denne fil med e-mail" og så klarer windows selv resten ! der bliver åbnet en ny meddelse i outlook og der bliver vedhæftet de filer som skal sendes du skal bare skrive det du vil og trykke på send !
Det er helt rigtigt som Otnob skriver du skal ikke gøre det hvis det er for at få dem printet ud !

HEY!

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 07-11-05 20:39

Fortæl hvad de billeder skal bruges til hos modtageren.

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 07-11-05 21:28

Der er en god og nem måde at optimere dine billeder til nettet på i gennem PS. (jeg regner med det er PS vi snakker om?!)
Når du har åbnet dit billede i PS, klikker du på FILE. Herunder vælger du SAVE FOR WEB. Nu kan du selv "regulere" hvor stort dit billede skal være fysisk og hvor meget det må fylde i "kilobyte" ved at "trække" den slider der angiver "kvaliteten" på billedet frem og tilbage, alt efter hvor mange "data" du piller ud af billedet. Når dette er gjort vælger du SAVE og gemmer billedet dér (evt skrivebordet) hvor du kan vedhæfte din mail og sende det.

Har du mange billeder som skal sendes, kan du lave/optage en ACTION som så gør det samme ved alle dine billeder når du har åbnet dem i PS og afspiller din ACTION.

God fornøjelse!!!

Mvh
Palle Jensen

Accepteret svar
Fra : bangsi

Modtaget 100 point
Dato : 08-11-05 10:08

Du kan også blot benytte denne adresse. http://www.yousendit.com/
Du kan maile op til 1 GB og det er gratis.

// Bangsi

Godkendelse af svar
Fra : 100241

Dato : 09-02-06 17:51

Tak for svaret bangsi.