/ Forside/ Karriere / Job / Selvstændige / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 508
Fragtpris
Fra : Jimmy17
Vist : 694 gange
75 point
Dato : 05-11-05 22:12

Kan jeg som firma få refunderet den pris, jeg bruger på at få fragtet en varer til min firmaadresse?

Eks. Jeg køber en vare til 500 kr.
Får den sendt for 200 så den samlede pris nu er 700.
Kan jeg få noget ud af de 200 jeg har betalt i fragt?
Hvordan??

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 05-11-05 22:22

Ja du skal jo lægge fragtprisen til din salgspris.

Kommentar
Fra : Jimmy17

Dato : 05-11-05 22:33

Tror du skal prøve at læse den igen..

Kommentar
Fra : AG112

Dato : 05-11-05 22:48

HVIS DU MENER ,OM DU KAN FRATRÆKKE FRAGTEN I DIT FIRMA, ER SVARET JA.
ALLE DE UDGIFTER DU HAR I FORBINDELSE MED VAREKØBET ER FRADRAGSBERETTIGET.

MVH AG112

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 05-11-05 23:42

Dine udgifter i forbindelse med fragt er fradragsberettigede og så kan du jo trække momsen fra, men nogen fuld refundering kan du ikke få.

Kommentar
Fra : Backtee

Dato : 06-11-05 14:35

Hvem skulle refundere den og hvorfor?

Kommentar
Fra : Jimmy17

Dato : 06-11-05 14:44

Fordi det er en stor udgift. Ligesom man kan trække moms og fradrag på forskelllige ting, så kunne man måske også ved transportudgifter.

Accepteret svar
Fra : AG112

Modtaget 75 point
Dato : 06-11-05 14:55

I DIT REGNSKAB KAN DU SELVFØLGELIG FRATRÆKKE DET FULDE BELØB FOR FRAGTEN, LIGESOM DU KAN FRATRÆKKE DET BELØB DU BETALER I MOMS.

MOMSBELØBET FÅR DU JO TILBAGE HOS TOLD, MENS FRAGTEN FRADRAGES I DIT SAMLEDE REGNSKAB, AKKURAT SOM ALLE DINE ANDRE UDGIFTER, DU KOMMER JO KUN TIL AT BETALE EN VIS PROCENTDEL AF DIT OVERSKUD I SKAT, NÅR ALLE DINE UDGIFTER ER FRATRUKKET, OGSÅ DINE FRAGTUDGIFTER.

Kommentar
Fra : Backtee

Dato : 06-11-05 15:32

At trække fra og få refunderet er jo to vidt forskellige ting, du kan naturligvis trække omkostningerne fra, ligesom du kan med stort set alle andre omkostninger der er forbundet med at drive virksomheden, men pengene skal jo betales før du kan trække dem fra, så du må betale ligesom alle andre, og altså INGEN refussion

Godkendelse af svar
Fra : Jimmy17

Dato : 20-11-05 20:33

Tak for svaret AG112.

Kommentar
Fra : AG112

Dato : 21-11-05 07:19

SELV TAK JIMMY17
HILSEN AG112