/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
fjern bumserne med tandpasta..
Fra : shallowbay
Vist : 21467 gange
50 point
Dato : 05-11-05 17:01

lol??!!
jeg har ik prøvet det endnu men min søster sagde jeg siden alt det der der er beregnet til det ikke virker, brugte hun tandpaste istedet. jeg syntes det lød lidt..meh.. men passer det?

Kommentar
Fra : 25

Dato : 05-11-05 17:06

neej, den tror jeg ikke på måske clerasil eller et andet produkt, men er det slemt så få en henvisning fra din læge til en hudspecialist.

Kommentar
Fra : 25

Dato : 05-11-05 17:06

neej, den tror jeg ikke på måske clerasil eller et andet produkt, men er det slemt så få en henvisning fra din læge til en hudspecialist.

Kommentar
Fra : 25

Dato : 05-11-05 17:10

NB. da jeg var barn brugte min mor Zinkeniment mod bumser, men i dag er der i hvert fald andre medikamenter og Matas kan jo også vejlede dig. Men ellers så mener jeg den ovenstående som jeg skrev tidligere.

Kommentar
Fra : 25

Dato : 05-11-05 17:12

NB. da jeg var barn brugte min mor Zinkeniment mod bumser, men i dag er der i hvert fald andre medikamenter og Matas kan jo også vejlede dig. Men ellers så mener jeg det ovenstående som jeg skrev tidligere.

Accepteret svar
Fra : viviborgen

Modtaget 35 point
Dato : 05-11-05 17:19

Tandpasta kan godt have en virkning på bumser. Bumser er jo en infektion i hårdsækken og da mange tandpastaer indeholder bakteriedræbende stoffer er det ikke utænkeligt at det virker. Men det forebygger ikke og er der tale om pubertets-bumser, så er årsagen ofte homonernes rasen.

Kommentar
Fra : mogib

Dato : 05-11-05 17:19

undskyld at en gammel kone blander sig, jeg vil lige sige at den er god nok, det virker den med tandpastaen.lad sidde på natten over og vask det så af om morgenen og det er væk.NB hvis det er meget slemt med bumser,agne,kontakt dog læge

venlig hilsen mogib

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 05-11-05 17:20

Tjaaahhh, måske virker det for nogen... Har det hjulpet hende?

Men jeg har selv den erfaring, at jeg slet ikke kan tåle almindelig tandpasta. Hvis jeg bruger det (til at børste tænder med) i en uges tid, så får jeg bumser på hagen og i mundvigene.
Jeg køber tandpasta uden fluor af samme årsag. Det kan jeg godt tåle.

Tænk lige på, at grundstofferne "klor" og "fluor" ligner hinanden ret meget. Og en af generne hvis man har været udsat for luftarten klor er det, der hedder "klor-akne"...

Kommentar
Fra : 25

Dato : 05-11-05 17:22

hvis det er rigtigt er det da forsøget værd at prøve!

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 05-11-05 17:35

Et andet gammelt råd, og som virker er. Opløs lidt gær med citronsaft til en grød, lad det sidde på ca. 15 min, og vask derefter huden ren med vand. Denne behandling gentages med nogle dages mellemrum. Lige når "masken" er fjernet
kan huden godt være lidt rødlig, men det forsvinder igen efter 10-20 min

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 05-11-05 19:31

Det skulle ikke undre mig, da tandpasta, indholder Pennecillin, og andre stoffer,
der forhindrer tandsygdomme.
hvilket forbrugerstyrelsen og andre kloge mennesker til evighed
gør fabrikanterne opmærksom på.
Vi mindre modstandsdygtige, deraf.
Har næsten lige været på TV.
Men det er der, ALTSÅ...
Så jo, det kan virke.

Kommentar
Fra : metteto

Dato : 05-11-05 19:36

Når nu du har brugt nordsted's råd, så lov mig at du smider en hel masse fugtighedscreme på bagefter, det tørrer ganske voldsomt ud, men det føles faktisk rigtig rart, desværre havde det ingen effekt på min urene hud.
Ligesom tandpastaen også tørrer voldsomt ud, så derfor kan den i enkelte tilfælde standse en bums, men det kvæster den omgivende hud.
Hvis du har megen uren hud i helle ansigtet vil jeg råde dig til at finde en dygtig hudlæge, til at vurdere om du er "normal" eller der er andre grunde til uren hud.

Kommentar
Fra : lennert1986

Dato : 05-11-05 20:02

Spis Zink tabletter.. Jeg lover det virker..

Har du fået et sår eller flere, så spis zink.. Huden heler meget pænere og hurtigere..

//Taler af erfaring//

/Nicklas

Kommentar
Fra : shallowbay

Dato : 06-11-05 09:02

jeg har overhovedet ikke noget stort problem med uren hud, men jeg ville lige høre om det min søster fyrede af passede... Hun siger det hjælper på hin ja.

Kommentar
Fra : 25

Dato : 06-11-05 09:44

ok. Hmm

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 06-11-05 11:53

Nogle typer tandpasta indeholder et bakteriedræbende stof, som hedder Triclosan. Det er da muligt, hvis man vælger netop et produkt med dette indhold, at bumsen forsvinder.
Dette råd huserede også da jeg var i "bumsealderen" og jeg må indrømme, at det aldrig virkede for mig. (Men sved som bare pokker på den fine hud i ansigtet) Desuden - hvis det virkelig var så virksomt, var der ingen grund til at fylde unge mennesker med tetracyklin og roacutan, der er meget skadeligt for bl.a. leveren. (Selvom lægernes veje er uransagelige og måske temmelig politisk motiverede )

Vaxen

Kommentar
Fra : rwo

Dato : 18-11-05 11:25

Hej!

Vil lige komme med et andet råd, jeg har også prøvet alt, men mit "vidundermiddel" er:

Svovl pasta 2%, som kan købes på apoteket...

Det kommer i en lille dåse, er hvidt, og er en lidt hård "pasta"... Men jeg bruer ikke andet til bumsefjerning, selvfølgelig renser, og plejer jeg min hud, men bumsen fjernes med svovlpasta 2%.

Man putter det direkte på bumsen (altså ikke i hele hovedet, som en maske), tag bare et godt lag på - og la´det sidde natten over... Hvis det haster, så kan jeg godt finde på at gå rundt med det hjemme om dagen - men så bliver jeg også mobbet af min kæreste

Hilsen

rwo

Kommentar
Fra : Yssil

Dato : 07-12-05 15:29

Det er muligt, at tandpasta kan virke på bumser; men du skal altså være klar over, at du risikerer at få pigmentforandringer i huden.

Godkendelse af svar
Fra : shallowbay

Dato : 17-01-06 09:10

Tak for svaret viviborgen.