/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Håndklæderadiator
Fra : geab
Vist : 673 gange
50 point
Dato : 02-11-05 15:58

I vores badeværelse har vi en lille håndklæderadiator (2 rør, højde 30 cm). Den har en tilslutning til centralvarmen på ca 1.4 m højde. Nu vil vi udskifte den med en på 1.20 m. Er det muligt at tilslutte radiatoren i toppen i stedet for bunden?
mvh, Gernot

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 02-11-05 16:07

du skal hvve returløbet til at sidde i bunden for at den virker. ellers kan vandet ikke cirkulere ordentligt

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-11-05 16:54

Som alm. radiatorer kan håndklædetørrer også fås med tilgangsmuffer i alle fire hjørner. Men hvis tilgangen kommer nedefra er det ikke sikkert det bliver pænt.
http://www.devi.dk/D3C1E7BD-566E-4368-A3A8-2989AA97A68E.W5Doc
http://vvsgiganten.dk/
På google er der mange under søgning på "håndklædetørrer"

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 02-11-05 17:00

Det kan sagtens lade sig gøre. Det eneste der kan drille lidt er måske at få den udluftet da du jo bruger studsen til luftskruen. Det virker især når vi taler fjernvarme da der er mere tryk på end ved alm. centralvarme. Men hvis der ikke rigtig kommer cirkulation rund er det bare at give cirkulationspumpen en hastighed op, hvis der da ellers er flere hastigheder på den.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 02-11-05 21:23

Hvis det er en ny du har købt, har den tilslutninger i hvert hjørne.
Tilgangen foroven, og luftskruen modsat foroven. Retur forneden, helst diagonalt, og en prop modsat returen.
Sæt en ballofix i fremløbet til at justere med.
Hilsen Keldd (Blik og Rør)