/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Andet telekom. / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 810
Spype, peridodiske lydproblemer
Fra : tadeo
Vist : 551 gange
300 point
Dato : 31-10-05 14:58

Hej, jeg er ny bruger af Skype, er rimelig tilfreds med den, men der er nogle periodiske lydproblemer.
Mit spørgsmål er? I perioder er der en hakkende lyd nærmest som en meget dårlig forbindelse når jeg ringer pc til pc,
eller Skype Out, jeg har har været i kontrolpanel og kontrolleret indstillinger i mappen "lyde og lydenheder",
Alt ser ud til at være sat rigtigt. eller har jeg overset noget eller er det mikrofonen det er galt med?
Jeg oplever også de samme problemer når andre ringer til mig over Skype.
Jeg har skiftet med et andet headset, samme problem kan opstå.
Jeg vil gerne høre om andre oplever samme problem,
og hvad kan der gøres?

mvh.
Tadeo

Kommentar
Fra : severino

Dato : 31-10-05 15:16

Hvad laver du ellers på din PC, samtidig med at du ringer????

Det kunne jo være at din PC deler kræfter med andre software!

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 31-10-05 15:28

Jeg laver normalt ikke andet, har selv haft det i tankerne.
Der er programmer der kører på ens pc i baggrunden når den
er tændt.

Lidt orientering om pc´n
Processor: 3.00 MHZ., ram 1024, XP Home fuldt opdateret, AVG antivirus, Norton Utilities, XP firewall.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 31-10-05 15:56

hvad så med den du ringer til. problemet kan også være der. jeg har selv oplevet det, når jeg ringer til en af mine venner, der har en mindre forbindelse (256) . hvis han er i gang med at downloade noget hakker lyden, og han falder sommetider helt ud

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 31-10-05 16:10

Først en rettelse og tilføjelse, processor er 3.0 GB og jeg har spyware doctor kørende. Min forbindelse er på 100.0 Mpbs.
Dem jeg ringer til har samme forbindelse når det er pc til pc, det sker også der er en meget fin lyd på, det modsatte er også tilfældet.
Jeg har også ringet til udlandet via Skype Out, ingen problemer, en af mine bekendte har ringet til Toronto via Skype Out god forbindelse.
Dem jeg har ringet til har ikke downloadet noget.

Accepteret svar
Fra : jakjoe

Modtaget 300 point
Dato : 31-10-05 18:58
Kommentar
Fra : jabalya

Dato : 31-10-05 21:47

Jeg brug voipbuster,den er lang billiger og den bedste lyd kvalitet end andre ,har aldrig haft noget problemmer,selv om jeg ringer til fast net telefoni,ogsåtil udlandet.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 31-10-05 23:00

Kvalitet og priser behøver ikke nødvendigvis at følges ad. Jeg hører jævnlig kritik om skype, men det er der jo også på visse andre danske udbydere.
Prismessigt er der en ret stor forskel, på de totale omkostninger, alt efter hvor man skal ringe hend i verdenen. Canada er blevet nævnt, her er der exp. en ret markant forskel, fra den ene udbyder til den anden, når man sammenregner minuttakst + opkaldsafgift + abonnementspris.
Selv bruger jeg to udbydere der begge er amerikansk, og her er min minuttakst ca. 40 øre. Der er ingen opkaldsafgift, ingen abonnementsafgift, og kun minutafgift, dersom jeg får forbindelse.
Kvaliteten er perfekt, og fortages via en god telefon, koblet til en adapter, som konstant står i forbindelse med udbyderen.
Det eneste minus er, at danskere der ringer til mig via IP'en, skal ringe via USA. Derfor har jeg også beholdt min fastnet telefon. - Nu er det jo også for det meste, på grund af vores behov for at ringe til udlandet, at vi har IP telefonerne.

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 01-11-05 15:19

Jeg prøver de forslag med link der er kommet.

Vil også gerne høre fra andre brugere af Skype
erfaringer mm.

Jeg har ikke brug for en IP telefon, det kommer måske.

MVH
Tadeo

Kommentar
Fra : jabalya

Dato : 02-11-05 21:33

Det koster ikken noget at prøve voipbuster,det er gratis opkal til vest europa og usa og canada.lyd kvallitet,hurtigit og graris til mange lande

Godkendelse af svar
Fra : tadeo

Dato : 04-11-05 16:12

Tak for svaret jakjoe.

De links gav en god forklaring på evt. problemer med telefoni over nettet.

Også tak til andre indlæg i tråden., jeg holder mig foreløbig til Skype.

MVH

Tadeo

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 05-11-05 00:10

Jeg siger også tak.

mvh
jakjoe