/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
hvordan med DMA
Fra : viisholm
Vist : 217 gange
50 point
Dato : 30-10-05 14:45

Jeg har en brænder af mærket Plextor og bruger brændeprogrammet neon. Spørsmålet er at det tag ukristigt lang tid at brænde en feks en film. jeg bruger cd skiver med 4 x det plejer at tage ca 15 min men nu tag tag det meste af en time hvilket er utilfredstillen men der var en der sagde at man skullle gå ind og tjekke om ens DMA var slået til og jeg har fulgt de råd hvordan man gør det. MEN jeg blot ikke nogen fanen/knap der står Avancerede Indstillinger på jeg bruger xp sp2

Kommentar
Fra : kettedk

Dato : 30-10-05 17:36

Hvis jeg har forstået dit spørgsmål ret, så ved du ikke hvordan man slår DMA til?

Det er nemt nok:

1. Gå i Start, klik Kør...
2. Skriv "devmgmt.msc" og tryk ok (det åbner enhedshåndtering)
3. Dobbeltklik på IDE ATA/ATAPI-controllere
4. Højreklik på Primær IDE-kanal, og tryk Egenskaber
5. Klik på fanen Avancerede indstillinger
6. Ved Overførselstilstand skal du vælge "DMA, hvis den er tilgængelig"
7. Tryk OK

Sådan!

//Kettedk

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 30-10-05 17:41

Mon det ikke er Nero du bruger?
Du kan højreklikke på denne computer
Og vælge egenskaber
Hardware og enhedshåndtering
Her skal du vælge ide-kontroller
Og se om du på den ide- kontroller som dit brænderdrev sidder på(Primær eller sekundær), ikke har det valg, at der så vidt muligt skal bruges DMA

MEN jeg tror ikke det har noget med sagen at gøre, da det så skulle være sådan at din brænderlampe går ud af og til fordi brænderen ikke kan modtage data hurtigt nok.
Det afhænger jo også af hvor stor filmen er, og 15 minutter lyder til at være meget hurtigt, hvorimod 1 time lyder mere rigtigt. Desuden bliver brændingen som regel bedre af at tage lang tid.
Men Nero fortæller også helt nøjagtig under og efter brændingen hvor hurtig brædingen foretages, da den ikke altid stoler på din indstilling af hastighed, men modtager information fra den tomme skive. Så du har måske skiftet skiver?.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : viisholm

Dato : 30-10-05 17:47

tak
desværre var den slået til øv så det var ikke der fejle var