/ Forside/ Interesser / Helbred / Misbrug / Spørgsmål
10  25 300
Gratis hashmisbrugsbehandling?
Fra : nillenolle
Vist : 857 gange
100 point
Dato : 29-10-05 22:04

Hej!

Min venindes mand på 33 har gennem længere tid haft et problem med at ryge for meget og nu er han så startet hos en psykolog. Det er jo meget godt for ham, men min veninde synes også hun har brug for hjælp til at takle det at være pårørende. O g det at hu ikke stoler på ham længere efter at han har løjet om og fortiet mange ting. Hun ved heller ikke hvordan hun bedst kan støtte ham uden at tage over! Findes der steder hvor pårørende kan få hjælp? - Jeg har forsøgt mig på nettet og har da fundet lidt rundt omkring, men jeg tænkte der måske var nogle her der kendt noget rigtig billigt!! (læs:gratis) - F... det er svært at være veninde når man ikke aner hvad man skal gøre! - Hun overvejer at gå fra ham med de 2 børn og alt muligt - Det er sgu ik så skide sjovt, men vi har vel alle en grænse!!

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 29-10-05 22:22

der må være et krisecenter i nærheden. de er gode til at snakke tingene igennem, og de ved helt sikkert noget om hvad og hvor

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 29-10-05 22:35

Ja, så kan du jo ikke længere slette det ene spørgsmål. Surt show. Hilsen

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 29-10-05 22:38

det var sgu ikke særlig seriøst ,arne.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 29-10-05 22:45

Der har lige været en tråd næsten lige så trist som din historie, måske du kan finde den og få svar på nogle af dine
spørgsmål. I den tråd var der dette link http://www.rsk-na.dk/ jeg ved ikke om du kan bruge det??, men jeg ønsker alt muligt godt for din veninde og hendes mand, og syntes det er dejligt at din veninde har dig, det har hun brug for.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 29-10-05 22:46

trimare46 -> det er jeg i den anden tråd.

Kommentar
Fra : Trine08

Dato : 29-10-05 22:47

Jeg ville mene hun skulle gaa til sin laege, derfra kan hun blive henvist til noget mere spesifikt. Men,, tror ikke hun skal regne med den helt store hjaelp.
Maaske hendes mand kan vaere heldig at faa stotte til et ophold for misbruger, eks noget minasotar kur.
Min bedste ven har lige gaaet igennem en saadan kur, og det er efter et stort misbrug baade af alkohold og hash (pot)i 25 aar. Han er nu helt ude af det, og har et (indtilvidre) pragfuldt liv, med masser af glaede.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 29-10-05 22:48

nillenolle... det var i denne tråd http://www.kandu.dk/dk/spg/76867 den koster 2 point

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 29-10-05 22:57

Hvor i landet bor du?!

Accepteret svar
Fra : creamygirl

Modtaget 110 point
Dato : 29-10-05 23:24

Din veninde kan altid henvende sig til et misbrugscenter - og derfra blive guidet videre..De ved hvor, og hvornår der bliver afholdt temaaftener for pårørende..

http://www.misbrug.dk/misbrug/misbrug_adresse_amter.htm

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 29-10-05 23:31

Undskyld arne, men det er da dig der svarer i det andet spørgsmål, EFTER at der er blevet svaret her, så hvad med blot at holde bøtte, da det trods alt er dig der spolerer nillenolles mulighed for at lukke det andet spørgsmål..

Godkendelse af svar
Fra : nillenolle

Dato : 28-11-05 19:25

Tak for svaret creamygirl.

Kommentar
Fra : Aalborg67

Dato : 24-02-06 19:27

Hej

Det ligger sådan at når man er under 25 Aar. kan du ikke komme i Amtes behandling når "Kun" det er Hash...

MEN, jeg giver dig ret i ALT du skriver.. Jeg er 4 Aar ældre end din mand og har haft samme problem i MANGE Aar. Levet med det, indtil jeg indså det havde overtaget mit liv..

Hash er noget af det sværeste at komme ud af.. Alene Heroin kommer folk "nemmere" ud af. Hash og Benzodiazepiner er roden til meget ondt når det misbruges.. Der findes også folk der kan opretholde et liv med Hash, men ikke som misbrug, kun "brug"..

Skriv endelig og jeg vil gerne hjælpe om jeg kan.. Det mener jeg nu i har et forhold på spil.. Men jeg forstår dig godt, men tro ikke din mand har det godt med det er jeg sikker på..

Mvh.
Lille mig...

Kommentar
Fra : gozimza

Dato : 13-02-08 12:14

Hej nillenolle.

Prøv med "naanon" eller "aanon", det skulle være støttegrupper til pårørende til div. misbrugere..

Hilsen Mikkel