/ Forside/ Interesser / Helbred / Misbrug / Spørgsmål
10  25 300
Gratis hashmisbrugsbehandling?
Fra : nillenolle
Vist : 945 gange
100 point
Dato : 29-10-05 21:54

Hej!

Min venindes mand på 33 har gennem længere tid haft et problem med at ryge for meget og nu er han så startet hos en psykolog. Det er jo meget godt for ham, men min veninde synes også hun har brug for hjælp til at takle det at være pårørende. O g det at hu ikke stoler på ham længere efter at han har løjet om og fortiet mange ting. Hun ved heller ikke hvordan hun bedst kan støtte ham uden at tage over! Findes der steder hvor pårørende kan få hjælp? - Jeg har forsøgt mig på nettet og har da fundet lidt rundt omkring, men jeg tænkte der måske var nogle her der kendt noget rigtig billigt!! (læs:gratis) - F... det er svært at være veninde når man ikke aner hvad man skal gøre! - Hun overvejer at gå fra ham med de 2 børn og alt muligt - Det er sgu ik så skide sjovt, men vi har vel alle en grænse!!

Accepteret svar
Fra : arne.jakobsen

Modtaget 110 point
Dato : 29-10-05 22:31

Først synes jeg at du skal skynde dig at slette dit andet enslydende spørgsmål inden nogen svarer på det. Derved sparer du 100 point.

Dernæst vil jeg sige at det du skal bruge er det der hedder "selvhjælpsgrupper". I næsten alle amter er der oprettet sådanne og de drejer sig om alt imellem himmel og jord. Folk der har ens problemer mødes og udveksler erfaringer. Om der findes en selvhjælpsgruppe vedr. misbrug i jeres amt kan jeg ikke vide, men prøv at kigge på amtets hjemmeside. Hvis du ikke kan finde noget der, så ring til amtet og spørg. De er der bl.a. for at hjælpe dig og din veninde.

Venlig hilsen Arne

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 29-10-05 23:10

Det er jo ikke nemt arne, når der blev skrevet i det andet indlæg kl. 22.22 og du skriver dette 22.31. Såååå det smarte havdee været, at du ikke havde skrevet her. Men okay... nu kan du måske redde dig 100 point..... smart

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 29-10-05 23:18

Du må få dem Klumme. Ha ha. I øvrigt BEHØVER hun jo ikke lukke spørgsmålet. Men jeg svarede på det første spørgsmål. Hvorfor andre valgte at overse dette og svare på det andet må guderne vide.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 30-10-05 02:34

Ahh som du ved arne, så har point aldrig rigtig interesseret mig

Kommentar
Fra : nillenolle

Dato : 30-10-05 12:19

Det var computeren og kandu ´s hjemmeside der laved bøvl - den er sgu lidt langsom til at lægge sporgsmål på nogle gange og så får jeg gjort det igen! Det koster jo så bare!

Godkendelse af svar
Fra : nillenolle

Dato : 30-10-05 12:20

Tak for svaret arne.jakobsen. Du var den første til at svare her så du får pointne!

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 30-10-05 12:42

Arne Mission succesfully accomplished

Kommentar
Fra : wasabi74

Dato : 16-09-06 22:03

Husk at man kun kan hjælpe de der selv vil hjælpes! Men vil han det er der heldigvis flere muligheder!

I dag er der også alternative behandlingsformer, som virker for nogle (det der virker for een virker ikke altid for en ande) det er fx akupunktur! Kender flere der er hjulpet godt påvej af dette!

Men det jeg vil mest anbefale er Anonyme Narkomaner! Der er møder i mangr byer, og de er anonyme! Der er utrolig mange typer af misbruger til sådanne møder! Der er alt fra hashrygeren,pillenarkoman,sniffere og stiknarkomaner, men de er clean og søde til at hjælpe alle!

Man kan sagtens gå til møderne selv om man stadig ryger hash!

Er der børn i familien kan det være ret så farligt at blande mydighederne ind i det,såsom en døgn/dag behandling! Så derfor er NA (anonyme narkomaner) godt for ham. Her kan han sige et falsk navn hvis han ønsker det!

Det er et 12trins fællesskab, som støtter hianden på mange områder! Der er også søstrefællesskaber til dem. Dvs at at din veinde som har levet med en hashmisbruger (som er langt fra nemt) kan gå til møder i noget der hedder Nar Anon og derved kan de støtte hianden!

Man kan slå det op i både telefonbogen og i google! De har en hjælpelinie man kan ringe til for at få vide hvor og hvornår den nærste møde er! Det er grats og anonymt at deltage møderne!

Der er åbne og lukkede møder! Dsv at de lukkede kun er til misbrugeren, mens åbne møder er for alle. Din veninde kunne støtte ham ved at tage med til et af de åbne møder! Det hjælper meget at have en med til de første møder! Og husk at det ikke er en flok junkier der sidder til møderne! Det er helt almindelige og søde rare folk, der har eller har haft en eller anden form for misbrug og mange derinde har eller har haft hash.misbrug!

Håber at din ven får hjælp! Det er ofte svært med en psykolog,man kan finde årsagen til at man ryger. Men styrken og støtten til at stoppe skal man have en anden der forstå til at hjælpe! Ofte får misbrugeren at vide"Hvorfor holder du ikke bare op"? En anden ex-misbruger kunne ikke drømme om at sprøge sådan, da vedkoemmende udemærket forstå den store kraft af at være afhængig!