/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Styretøj
Fra : pims
Vist : 837 gange
200 point
Dato : 29-10-05 12:25

Hej alle sammen.
Jeg skal til syn med min Renault 19 1,4 '89 på onsdag. Alt skulle være i orden, lige bortset fra mit styretøj. Når jeg svinger skarbt til venstre, retter den ikke 100% op og når jeg så kører lige ud, så trækker den lidt til den side jeg lige har svinget til. Det samme når jeg svinger til højre. Den er lige blevet sporet og bærekuglerne er nye, styrekuglerne har ingen slør. Håber at nogen kan hjælpe mig, på forhånd tak.
Hilsen Pims.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 29-10-05 12:44

Hvis det er noget den er begyndt med for nylig (efter montering af div. kugleled og sporing), er det da nærliggende at tro, at den er sporet forkert el. lign., da det kan være hjulenes stilling, der er skyld i problemet.

Men hvis den også gjorde det før, skal du til at kigge længere inde i styretøjet.
Nu kan jeg ikke huske om den model er med styrehus eller tandstangsstyring, men muligheden ligger for at der er slitage der.

mvh dova

Kommentar
Fra : sverola

Dato : 29-10-05 14:27

http://www.netrep.dk/styreto1.htm

Jeg synes lige du skal studere ovenstående link og se om der ikke skulle være lidt hjælp at hente der på nogle af dine svar,,,,,,,,

Jeg går for smøring i tandstangen,,,men men når man ikke har set bilen så er det nu svært ..
Håber du får løst problemet

mvh sverola

Kommentar
Fra : jeansgade

Dato : 29-10-05 15:07

slid på tandstang eller sporing. hvor har du fået den sporet? det er ikke sikkert at synsmanden finder fejlen(det er nok mest sansynligt ha ha) men det skal vel laves alligevel...

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 29-10-05 17:14

Det lyder som manglende sporing. Hjulene vender væk fra hinanden når den gør som du beskriver.

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 30-10-05 01:03

Er den også "tung" i styrtøjet?