/ Forside/ Teknologi / Udvikling / VB/Basic / Spørgsmål
10  tom.kise 610
Søg i SQL database
Fra : souidr
Vist : 787 gange
175 point
Dato : 27-10-05 11:21

Hej

Er der en der sidder med et færdige (eller kan du trylle det) lille programe hvor data indatstet i et felt (f.eks. et tel.nr.) indsættes i en SQL sætning (select name, adresse1, adresse2, postnr. by) og vises i adskilt felter men i den samme form som den man søgt fra. Ny søgning fjerner gl. data fra feltene
Tak for hjælp

Kommentar
Fra : snortop

Dato : 27-10-05 22:03

Bortset fra stavefejlene..

Så vil du altså have at der skal laves et program til dig?

Men her er måske et link til dig der kan give dig et hint!
http://www.planet-source-code.com/vb/scripts/ShowCode.asp?txtCodeId=8329&lngWId=1

Kommentar
Fra : souidr

Dato : 09-11-05 09:10

Sorry, jeg skriver dansk med spansk accent, groft sagt, ja. Hvis jeg ku' selv vil jeg ikke have bedt om hjælp til det.

Kommentar
Fra : snortop

Dato : 09-11-05 16:58

Nej det er selvfølgelig rigtig nok :D

kunne du bruge linket til noget?

Kommentar
Fra : souidr

Dato : 07-12-05 10:32

Nej desværre, for det skal være muligt at tast et parameter i en felt (serienr. f.eks.) og få hentet andre data om produktet (navn, fabrikant, ....) på skærmen i andre felter

Accepteret svar
Fra : supertekst

Modtaget 175 point
Dato : 08-12-05 14:37

Vil det hjælpe dig at få en kopi af en Access-database, hvorider er en formular, der automatisk identificerer alle tabeller i databasen. Ved valg af tabel identificeres alle felter. Felt kan vælges - søgekriterie sættes i en SQL søgning i VBA - og søgeresultater vises. Er dog ikke helt færdigt endnu. Interesseret?

MVH
Supertekst

Godkendelse af svar
Fra : souidr

Dato : 12-01-06 18:21

Tak for svaret supertekst.

Det vil jeg meget gerne, om ikke andet giver nogle ideer om principperne, men det vil være fint hvis det er førdige