/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / Linux / Spørgsmål
10  BjarneD 875
Jeg kan ikke finde ud af det!!!
Fra : Reichstein
Vist : 507 gange
100 point
Dato : 26-10-05 16:27

Jeg har downloaded Linspire (linspire_5.0.59.iso), og har set et sted, at den skal brændes over på en CD som en Image fil.
Spørgsmål 1. Hvordan gør jeg det (trin for trin for jeg er ikke skrap til det), jeg har Nero Smart start, og kan ingen steder se noget om "brænd som Image fil".

Spørgsmål 2. Når jeg så har CD'en, hvordan installerer jeg så Linspire på min bærbare (Compaq Armada 1592 DT).

Håber der er en barmhjertig sjæl, som vil bære over med min uvidenhed, og klippe det ud i pap.
Jan

Accepteret svar
Fra : Dennis85

Modtaget 110 point
Dato : 26-10-05 16:58

1: Åbn Nero StartSmart
2: Udvid "fanen" programmer ved klik på den lille dobbeltpil
3: Åbn Nero Burning ROM ved at klikke herpå
(4: Luk guiden ved tryk på cancel hvis denne kommer frem)
5: Vælg Recorder -> Burn Image
6: Find frem til linspire_5.0.59.iso og tryk åbn
7: Tryk Burn
Håber det går an.. (Det er ud fra engelsk version)

\\-> Dennis

Kommentar
Fra : me67

Dato : 26-10-05 17:08

Hej Reichstein.

Den der "linspire_5.0.59.iso" fil - kunne man evt. få et link til hvor du fik den fra ?

Venligst ME67

Kommentar
Fra : Reichstein

Dato : 26-10-05 17:14

hej me67, jeg hentede den med "limewire", som du kan downloade herfra: http://www.limewire.com/english/content/danish.shtml

Kommentar
Fra : Reichstein

Dato : 26-10-05 17:18

Hej Dennis 85. Du må vente med dine points indtil du også har besvaret spørgsmål nr. 2

Kommentar
Fra : Dennis85

Dato : 26-10-05 17:22

Hehe jeg behøver ingen points, vil hellere bare hjælpe..
Men ærlig talt så ved jeg ikke så meget om det, har kun prøvet Red Hat/Fedora Linux..

Men øhh - put CD'en i, så kører det?

Kommentar
Fra : me67

Dato : 26-10-05 17:30

Takker Reichstein.

Venligst ME67

Kommentar
Fra : Reichstein

Dato : 26-10-05 18:33

Pænt af dig Dennis85, det fungerede som du sagde, men nu vil jeg gerne vide, hvordan man får den installeret på notebooken.

Kommentar
Fra : Dennis85

Dato : 26-10-05 18:57

Tusind tak..
Undskyld hvis det er et dumt spørgsmål, men er det ikke "ligetil" som med windows, at den skriver hvad der sker under installationen?

Godkendelse af svar
Fra : Reichstein

Dato : 26-10-05 22:27

Tak for svaret Dennis85. Det var ikke et dumt spørgsmål det sidste, men for mig er det bare ikke indlysende, hvad jeg skal gøre med CD'en, - thank's anyway.

Kommentar
Fra : Dennis85

Dato : 27-10-05 11:45

Jamen velbekomme .