/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Børn / Spørgsmål
10  jeb3 1067
RFSF Trafikklub
Fra : Tulletine
Vist : 475 gange
75 point
Dato : 26-10-05 10:05

Hej,

Er der nogen der kender Rådet for Større færselssikkerheds Trafikklub ?
Hvad er jeres erfarring - er det pengene værd ?

Kh
TulleTine

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 85 point
Dato : 26-10-05 10:10

Mine børn var meget tilfredse.
De fik lært meget gennem leg.

Samtidig var det jo spændende for dem, at de fik deres eget brev, som de selv måtte åbne.

De øvelser, man kunne lave med dem i trafikken gik de meget op i. De var ikke til at snyde, for det skulle være som i "bogen"

Hilsen ans

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 26-10-05 10:19

Mine børn har også været med i klubben, jeg vil ikke sige pengene var spildt, men der var ikke nogen ideer i som var

specielt nyttige (syntes jeg). Vi som forældre kender jo godt selv reglerne, og behøver som sådan ikke en bog for at

fortælle videre. Godt nok var det spændende for børnene at modtage deres eget post, men så kunne man lige så godt

abb. på alm. børnebøger i stedet (altså igen min mening)

Kommentar
Fra : ampere

Dato : 26-10-05 10:31

Selvfølgelig kan man som forældre selv stå for at børnene bliver "undervist", men det giver nu børnene en anden oplevelse når der kommer et nyt emne ind af brevsprækken. Samtidig mener jeg (er min oplevelse) at det hele bliver lidt mere spændende at lære samt bidrager til familiesammenholdet. Har selv haft stor glæde af det da jeg var barn og bruger det i dag.

Min opfattelse er, at leg øger indlæringen, og hjælper til at børnene husker situationerne bedre.

AMP

Kommentar
Fra : MarleneP

Dato : 26-10-05 10:56

Vi valgte det fra, syntes det var for dyrt, og for meget baseret på, at børnene skal se tingene på film. Istedet har vi gjort meget ud af at have tid til at tale om trafikken, når vi går tur eller cykler. Siden hun var knap 3 år, har vores datter været den, der kiggede og sagde til, når vi skulle over vejen (altså, selvfølgelig kiggede jeg også, og sagde ja eller vent lidt, når hun havde vurderet...) Det samme gjorde vuggestuen og børnehaven, når de gik tur. Og så har vi insisteret på, at hun kørte i højre side af stien, lige fra start af. Det vigtigste, tror jeg, er at man som voksen er et godt eksempel i trafikken. Og min mand har modtaget adskillige skideballer for at gå over for rødt, først af mig, nu af vores datter.

Mvh. Marlene

Godkendelse af svar
Fra : Tulletine

Dato : 14-03-06 22:14

Tak for svaret ans - datteren er nu med i klubben

Kommentar
Fra : ans

Dato : 14-03-06 22:50

Jeg håber at du og datteren får den samme fornøjelse ud af det, som jeg havde med mine børn