/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
Brillerens
Fra : jlbendtsen
Vist : 3403 gange
100 point
Dato : 24-10-05 11:56

Vedr fooler´s tip http://www.kandu.dk/dk/tip/12568
Vil jeg gerne vide hvorfor man egentligt ikke må bruge brillerens..
Bruger selv isopropyl alkohol som er "fedtfri" men vil gerne vide om det så også er skadeligt til at rense skærme med

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 24-10-05 12:04

Prøv at studere dette: http://www.kandu.dk/dk/spg/76668

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 24-10-05 12:09

http://www.dailyrush.dk/boards/372/topics/37447/

glasskærme tåler alm rengøring

Kommentar
Fra : ampere

Dato : 24-10-05 12:57

Jeg har aldrig brugt andet end brillerens - Allesklar - til både almindelig skærm, fladskærme samt skærm på bærbar. Der har endnu ikke været nogle problemer overhovedet, det er tværtimod dejlig let bare at bruge en serviet.

AMP

Kommentar
Fra : dova

Dato : 24-10-05 13:09

http://www.kandu.dk/dk/spg/52183

Fra HardWareOnline.dk:

Citat:

På en LCD skærm sidder der et tyndt voks-lag som beskytter skærmen mod sol og slid. Mange af de "almindelige" rensemidler er alt for kraftige og opløser dette lag. Enten skal du bruge vand, eller også skal du investere i LCD-rense-sager

Og fra et andet spørgsmål om samme emne:

[citat]

Fra : tukols Dato : 24-10-04 19:33

Jeg har stået med "ødelagte" skærme, p.g.a forkert rengøring. Vinduspuds, sprit..........you name it.
D.v.s ødelagte bærbare computere. Det koster faktisk en ny computer, da det er alt for dyrt at "skifte skærmen".
En hårdt opvreden klud i lidt lunken vand, er alt hvad jeg vil gå med til. Det andet er sku for risikabelt at eksperimentere med. Jeg har set dem efter et par år. Totalt ødelagte.

--------------------------

mvh dova

Kommentar
Fra : fleng

Dato : 24-10-05 13:13

En ting kan jeg konstatere at, der er stor uenighed om hvad der er godt og dårligt. der findes åbenbart ikke et universal middel til rengøreing af skærme. jeg har selv en Philips skæm LCD som jeg er meget glad for men det er en kamp at forklare andre at en fladskærm ikke er noget man sætter fingre på. til alle dem som ikke vil holde fingrene fra skærmen. køb en Xeros den har en glasskærm foran .
Mvh. Fleng

Kommentar
Fra : jlbendtsen

Dato : 24-10-05 13:24

Mon der så ikke er tale om en misforståelse vedr Halvdum´s tip
Jeg har alm glasskærm og kan ikke forestille mig hvad at det skulle skade at bruge brillerens..Men kan da godt se at det ville være dumt til fladskærm..
Så jeg tror at halvdum´s tip var ment til alm skærm

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 24-10-05 19:29

ja se nu er folk jo rimelig opfindsomme og jeg har lige talt med en person der både har den ene og den anden slags skærm - faktisk tre forskellige - og han har fundet ud af at bruge nogen vådservietter der hedder " Kids Wipes" - alkoholfri med aloe og lanolin - de kan købes i føtex og alle mulige og umulige steder iflg ham - og er ganske enkelt både skånsomme og effektive. Han mener de opretholder det lag der ikke skal fjernes.

Ja hvorfor ikke - barnenumser og skærme er jo sarte

Accepteret svar
Fra : ampere

Modtaget 100 point
Dato : 25-10-05 10:55

Det er da klart at producenterne fraråder brillerens mv. selv om det ikke skader - de tjener jo på deres egne renseprodukter. Har som sagt endnu ikke ødelagt nogen for for skærm med Alles Klar.

AMP

Kommentar
Fra : fleng

Dato : 25-10-05 15:27

Hos Philips support f.eks. 170B2, vil man anbefale Isopropyl alcohol til de feste af deres LCD skærme men ikke alle de resterende vil man anbefale en blød tør klud eller en meget hårdt opvredet klud.
Mvh. Fleng

Godkendelse af svar
Fra : jlbendtsen

Dato : 26-10-05 09:02

Altså
Til Lcd skærme må man ikke bruge Brillerens da at det ødelægger det lag der sidder udenpå
Men til almindelige glas skærme sker der ikke noget