/ Forside/ Karriere / Offentlige / Told og Skat / Spørgsmål
10  MissXX 893
fradrag ifb. ferie
Fra : AKF48
Vist : 784 gange
50 point
Dato : 23-10-05 14:47

God eftermiddag,

Jeg er lidt i tvivl, hvordan man regner sin fradrag, når man holder ferie som nyansat og ikke har optjænt ferie fra tidligere arbejdsgiver, og dermed holder ferie uden løn. Jeg mener, at man skal trække 4,8 % per dag fra ens månedsløn, men hvad med skattefradrag, trækker man også den fradrag som er angivet per dag i ens skattekort og ganger med de antal dage man nu holder ferie?

Mvh AKF48

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 60 point
Dato : 23-10-05 14:53
Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 23-10-05 14:59

I den måned du holder ferie skal du blot benytte HELE månedsfradraget på den løn du rent faktisk FÅR. Du kan dog ikke få et overskydende fradrag modregnet i næste måned, men det vil jo jævne sig ved årsafslutningen.

Godkendelse af svar
Fra : AKF48

Dato : 23-10-05 15:07

Tak for svaret Nordsted1.
Vil " studere " den link.

MVH AKF48

Kommentar
Fra : AKF48

Dato : 23-10-05 15:09

Hej arne.jakobsen,

Tak or din kommentar, det var meget nyttigt.

MVH AKF48

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 23-10-05 20:10

Blander mig lige på bagkant. Hvis du har haft tidligere arbejdsgiver, hvorfor har du så ikke feriepenge med?

Kommentar
Fra : AKF48

Dato : 24-10-05 19:50

Hej erling_l

Jeg har været arbejdsløs og den ferie jeg optjente hos min tidligere arbejdsgiver er brugt, men som jeg forstår har jeg alligvel ret til 25 dages ferie.

Hilsen
AKF48