/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / PhotoShop / Spørgsmål
10  bentjuul 915
Nøjagtig duplikering af et object
Fra : kiwianja
Vist : 489 gange
150 point
Dato : 17-10-05 14:30

Dette spørgsmål er er en fortsættelse af et tidligere spørgsmål, hvor jeg spurgte hvordan man giver et object en ny farve.

Jeg har nu givet objectet en ny farve. Dog er dette object ikke med "lige" streger, det har en del buer.
Mit problem er, at når jeg giver objectet en ny farve, så bliver kanterne, hvor det buer ret takkede.

Jeg har leget lidt med ved at ændre på tolerance med tryllestaven, men lige meget hjælper det....

Hjælp plz

Accepteret svar
Fra : lindrupolesen

Modtaget 160 point
Dato : 17-10-05 15:24

Hej kiwianja!
Eftersom du har brugt tryllestaven, går jeg ud fra, at objectet ligger på gennemsigtig baggrund.
Er objectet fritlagt med tryllestaven, så vil en tolerance på 32 sikkere være passende, men der skal være "flueben" i - Udjævning - på værktøjslinine (Adobe Photoshop).
Hvis buen er for "takket", kan man foretage en yderligere udjævning ved at bruge viskelæderet og det må ikke have tolerance, for ellers bliver kanten sløret.
Er det en stor bue, er det et stort arbejde, men resultatat bliver også derefter.
Mvh
lindrupolesen

Godkendelse af svar
Fra : kiwianja

Dato : 17-10-05 16:26

Tak for svaret lindrupolesen.

Kommentar
Fra : phammerdk

Dato : 17-10-05 16:34

du kan også gøre det "the hard way" - det tager tid men til gengæld bliver resultatet og bedere

I stedet for at bruge tryllestaven - laver du en kurve (Path) omkring det su vil kopiere - herefter db klikker du på din path og giver den et navn
nu har du muligheden for at lave din path til en selection - den vil ligge 100% opad din path
( højreklik på din path - her har du muligheden for at lave den til en selection )

Desuden har du muligheden for at gemme din path med i en PS fil hvis du senere vil ændre dit objekts farve

mvh Peter Hammer

Kommentar
Fra : kiwianja

Dato : 18-10-05 08:57

phammerdk, det lyder lidt indviklet, men jeg vil gerne lære det. Helt nøjagtig hvordan gør du?