/ Forside/ Interesser / Hus og have / El-installationer / Spørgsmål
10  Bassebo 2677
Trådløs antenne
Fra : solofie
Vist : 901 gange
10 point
Dato : 13-10-05 22:15

Kan man få et system, hvor man kan skabe trådløs forbindelse fra antenne stikket til eksempelvis fjernsyn andetsteds i lejligheden. Så slipper jeg for at trække kabler?.
PS. Hvordan måler man størrelsen på en tv skærm. Hvis skærmen er 42". Hvordan måles det?

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 20 point
Dato : 13-10-05 22:24

Du kan godt få en trådløs antenne. Man måler tv skærmens størrelsen f.eks øverste venstre hjørne og ned til højre hjørne altså skråt

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 13-10-05 22:26

42" er målt diagonalt fra hjørne til hjørne af billedrøret.
Lidt af billedrørets kant sidder skjult af kanten rundt om synsfeltet,
så det trækker lidt fra.
1" = 2,54 cm.
Gambrinus

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 13-10-05 22:28

he he, diagonalt, det var det det hed, kunne ikke lige finde ordet

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 13-10-05 22:34

Hvorfor tror du mit svar kom 2 minutter efter dit ?
Jeg skulle da også lige ha' gravet det frem.
Gambrinus
En rådende, almen antagelse konstaterer de overordnede indlæringsprocessers muligheder som værende successivt fungerende, samt værende potentielt ekspansive, i et tidsrum, hvis udstrækning modsvarer hvad man med generelle statistiske bedømmelsesmetoder anslår som værende den menneskelige organismes gennemsnitlige eksistensperiode under normalt gældende forhold.
(Man lærer så længe man lever)

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 14-10-05 08:36

Gambrinus.... a hva???, jeg tror at enten skriver du i søvne, eller også er jeg stået for tidligt op

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 14-10-05 08:47

Ja, ja...

Det var Solofie's trådløse antenne vi kom fra.

Vederfares et gunstigt udfald på en given tildragelse, vil det, alt andet lige, afstedkomme veltilfredse attituder overfor tilværelsen i al almindelighed.
(Når enden er god er alting godt)

Gambrinus

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 14-10-05 08:52

He he, det kan vi godt blive enige om. (jeg tror det er meget fredag idag)

Godkendelse af svar
Fra : solofie

Dato : 14-10-05 16:56

Tak for svaret Nordsted1. Hvor kan jeg få det og hedder det noget?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 14-10-05 17:28
Kommentar
Fra : solofie

Dato : 15-10-05 11:06

Super duper, mange tak