/ Forside/ Interesser / Helbred / Alternativ behandling / Spørgsmål
10  MuGG3K 570
Forbyggende til børn
Fra : annettemor
Vist : 1426 gange
100 point
Dato : 12-10-05 09:04

Hej

Vil høre om nogen kender et alternativt middel til børn som kan styrke deres imunforsvar? Min søn på knap 3 år starter i børnehave d. 1/12 og jeg vil give ham den bedste start uden for meget sygdom. Han får nu en alm vitamin pille samt biostrath. Er der andet man kan give for at holde snot og hoste væk fra de små poder???

Hej fra Annette

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 110 point
Dato : 12-10-05 09:12

Echinamin nr 5.... man siger tro kan flytte bjerge, men altså vores unger har været meget syge da de var små, men da vi begyndte at give dem nr 5 hjalp det meget, og da børnene ikke vidste hvad det var, kunne det ikke bare være troen alene. Jeg har anbefalet det til mange, da jeg var dagplejer, og jeg har ikke hørt noget negativt om det (udover prisen)
da den er noget pebret. For nogle år siden gav jeg 78 kr for en lille flaske, men der skal kun bruges nogle dråber om dagen, så det er trods alt til at overkomme. Den kan købes i Matas

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 12-10-05 11:34

Jeg har også god erfaring med Echinamin Gold af mærket Bioforce.
De sidste to uger har jeg hver dag drukket vand tilsat en sjat Aloe Vera juice (oxyplus, et amerikansk mærke) og det har virkelig gjort en forskel, men prøv det selv.

Kommentar
Fra : Mallie

Dato : 12-10-05 11:38

Echinamin er godt. Jeg har arbejdet hos Bioforce. Ring evt. til Mette Knudsen i salgsafdelingen. Da jeg var der for 10-11 år siden var hun allerede den der vidste mest om de alternative produkter. De sælger ikke direkte til private, men svarer gerne på spørgsmål.

Se evt. www.bioforce.dk

Deres tlf.nr. er 8770 8790

Kommentar
Fra : dova

Dato : 12-10-05 12:28

Først og fremmest er jeg egentlig meget betænkelig ved at give små børn diverse naturmidler.

Og dernæst, hvis dit barn får en sund, alsidig kost (hvilket langt de fleste jo gør nu til dags), er det faktisk sådan, at der ikke er behov for at spise vitaminpiller og andre midler, idet kroppens behov er naturligt opfyldt gennem kosten.

(Spørg din læge om det såfremt du er i tvivl)

Ved godt det ikke er svar på dit spørgsmål, men bare lidt til eftertanke

mvh dova

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 12-10-05 12:58

Hvis man går ind og læser deklarationen for Echinamin, vil jeg nok holde mig meget langt væk, specielt til børn.

Delt er der nogle udtræk fra forskellige plantematerialer som man vel egentlig ikke kender virkningen af og dels er der alkohol i.

1. Alkohol (selv i meget små mængder) og børn skal intet have med hinanden at gøre.
2. natur midler er ikke under kontrol af lægemiddel loven, eller loven for tilsætningsstoffer.
Så det vil faktisk sige at man i naturlæge midler, kan tilsætte ingredienser som man ikke engang må bruge til levnedsmidler, og som ikke engang kan godkendes med et E-nr.

Ved godt at folk altid tror at E-nr er farligt, men E-nr er lavet for at hjælpe forbrugeren og ikke for at skade dem.

Så husk.... er du bange/skeptisk over for E-nr. så skal du være SKRÆKSLAGEN for naturmidler/helse produkter.

Kommentar
Fra : beckski

Dato : 12-10-05 14:31

børns immunforsvar skal styrkes ved at de får sygdommene!!
styrkende og "naturlige" produkter modulerer måske imunforsvaret, men den dag de ikke bruges mere får ungen sygsommene alligevel....
så drop alt det alternative ;)

beck

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 12-10-05 14:36

Det vil jeg nu ikke helt give dig ret i. At man undgår mange luftvejsinfektioner, fordi man benytter naturmedicin,

behøver ikke betyde, at børnene så får dem, når man ophører med "behandlingen". det kan da også betyde, at børnene

er blevet det større, og bedre kan klarer at blive forkølede mm

Kommentar
Fra : beckski

Dato : 12-10-05 14:38

Børn der er syge i kortere eller længere tid indleder - når de er raske igen - en "catch-up growth" og når den normale/forudbestemte størrelse/højde --- du ved den linie en sundhedsplejerske laver i løbet af den første tid...

Kommentar
Fra : marian_oxholm

Dato : 12-10-05 15:36

Drikke gel er et rigtigt godt gosttilskud.. med nogen og 170 kendte vitaminer mineraler og aminosyrer.. min søn drikker det med glæde.. han drikker bits`n peaches og er frisk og frejdig:)
www.aloenu.dk

Venligst Marian

Godkendelse af svar
Fra : annettemor

Dato : 19-01-06 07:33

Tak for svaret Nordsted1.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 19-01-06 07:55

Selv tak