/ Forside/ Teknologi / Udvikling / PHP / Spørgsmål
10  Interkril.. 1146
Add/Remove funktion/side...
Fra : kid
Vist : 676 gange
200 point
Dato : 10-10-05 14:53

(OBS! - Jeg er dansk har bare taget mit post fra en engelsk hejmmeside (e107.org)

Hi guys and gals :)

I have a begging request on a mod/add for my guilds (world of warcraft) homepage...
I use the wonderfull wonderfull e107 system..

The thing i want is a Add and Remove page - so my guild members kan add and remove themself from a Raid (Dungeon run)

I have a couple of sites php code (got it of a player i know - and he have agreed me using this)
http://www.gigo.dk/backup/backup.zip :: - here is the download of the html form and the 2 sheats php code.
I honestly dont know if its any good.... - U can check it out on www.guildsunited.org and then Raids (Press the Headline of the run ex. URBS or MC RAID or Zul'Gurub - - OBS. it have to be underlined to be a working existing raid)

The function of the site is that it check if u are in the database (signed up) ig u are it adds u - if u then press it again it removes u.
It also have some player classes prewritten so to say:
So u always have 25% healers (Priest, Druids)
and a max number of other classes. (Rogue, Hunter, Paladin, Mage, Warlock, Warrior)

The way i want the thing to function is that (Like the html form - found in the zip file) - that u have a box were u can write your name, a drop downbox with classes (hunter, mage ect.) a password (So noone else can remove you) and thats it...
So that in the event calender (From e107 own menus) i can put a simple link to the signup page - when u click it a new window will pup up, u will then se two rows (players who are allready signed up to the left + class and to the right the signup part with pass word class (Dropdown menu) and so on.

i dont need the html form to make a raid, since i will be using the calender for that...

as a guideline to the layout iv made this little frontpage thingy.
http://www.gigo.dk/backup/layout.jpg

also a small guid is needed if im gonna create a database in mysql or something..

Regards Riko

Kommentar
Fra : kid

Dato : 12-10-05 14:09

Er der virkelig ikke en eneste der kan hjælpe mig her ?

Kommentar
Fra : Angband

Dato : 14-10-05 11:58

kid: for det første hver sød at skrive det på dansk, så er jeg sikker på at forsta det du vil havde

for det andet så prøv at forklare om WOW tingene du skriver... Kan jeg ikke lige finde ud af

Kommentar
Fra : kid

Dato : 14-10-05 13:47

Det gør jeg da bare :)

Det det skal bruges til er en hjemmeside for spillere i min Guild (Clan) - hvor at de kan fjerne/tilføje sig selv til sådan nogen events vi laver.
Måden det skal fungere på er at jeg i en kalender (på hjemmesiden) skrive om eventen og tilføjer et link til add/remove siden, som jeg så beskrive nu.

Det som jeg godt kunne tænke mig er en html form (Der ser ud som dette billede http://www.gigo.dk/backup/layout.jpg ) - hvor at nå jeg så indtaster de oplysninger: Name, class (Herunder Hunter, Druide, Rogue, Warrior, Priest, Warlock, Mage, Paladin), password. Ville disse ting blive lagt ned i min Mysql database og tilføjet listen til venstre http://www.gigo.dk/backup/layout.jpg (Så som eks. Jeg har valgt - Kvaks som name, Mage som class og lad os sige 123 som password.) Det lægger den så ned i databasen og tilføjer på listen når jeg trykker add/remove knappen) - Hvis jeg så vil fjerne mig selv igen skal det være sådan at jeg skrive navnet og passwordet, (og kun de to, class er lige meget) så fjerner den mig fra listen igen (eks. igen Kvaks og password 123 - og den fjerner mig så)

En sidste ting, det skal være sådan at jeg kan bruge html formen flere gange eller "systemet" flere gange - da vi har flere events løbende af gange. - Så hvis man kunne lave i mysql fra starten at der var for eks. flere grupper forud programmeret så jeg bare skull ændre lidt i html formen for at ændre den til at bruge en anden gruppe.

Eks.

min først html form (Til det først event) vil pege på raidgroup_1 i mysql Databasen.
og lad os sige jeg har brugt de to spillere fra billede - og sat dem in i min html form.

min anden html form (Til det andet event) vil pege på raidgroup_2 i mysql Databasen.
og lad os sige jeg her har indsat papanden som name og class hunter og pass 321 - og sat dem in i min html form.

(MySql - og jeg har intet forstand på mysql så bær over med mig :) )

raidgroup_1
Name: kvaks Class: mage Pass: 123
Name: tiptop Class: paladin Pass: 123

raidgroup_2
Name: papanden Class: Hunter pass: 321

raidgroup_3
raidgroup_4
raidgroup_5
raidgroup_6
raidgroup_7
raidgroup_8

Og og selvfølgelig - kom jeg lige i tanke om da jeg lavede dette lille eks. - den skal jo heller ikke fjerne både kvaks og tiptop fordi de begge bruge samme password. Men selvfælgelig hvis den sammenligner både password og name før den fjerner nogen skulle det ikke være et problem.

Skriv tilbage om dette kan lade sig gøre eller om det er for stor en mundfuld... Håber på det kunne lade sig gøre.
Har evt. også et ønske mere der skal med i koden (Måske har jeg enda koden til det ønskede der bare skal sættes ind og rettes)

Med venlig hilsen.
Riko

Kommentar
Fra : Angband

Dato : 15-10-05 01:24

okay... så det du vil havde er kort fortalt:

En admin side hvor du kan oprette events.

En side der viser de forskellige events

og en side hvor man kan melde sig fra/til de forskellige events ved hjælp af et navn + password

Lige et par ting...

Skal der være dato på et event?

Hvad hvis flere brugere har samme navn?

Har jeg ellers forstået det rigtigt?

/Angband, jeg gider bare ikke bruge tid på at lave noget forkert

Kommentar
Fra : kid

Dato : 15-10-05 01:46

Det er næsten rigtigt :)

inden vi fortsætter - har du en mail, bruger du Teamspeak eller Skype ??
Så jeg kunne forklare det med ord - det vil tage meget mindre tid :)
Og jeg har nemlig også et komplet system (to sider php og en side html det er alt) og det funker - har det fra en anden guild!

Ellers så ja så har du rimelig fat i det.

men som admin side bruger jeg kalenderen på min hjemmeside... (også derfor at en snak eller noget livechat halløj vil være cool - så du kan se med egne øjne hvad jeg har og hvordan og hvorledes det skal funke..

ellers skriv tilbage hvis det er en dum ide - så skrive jeg et add mere her.

Accepteret svar
Fra : DBSS

Modtaget 100 point
Dato : 08-11-05 08:45

Hmmm menere faktisk der er noget WoW Stuff script i PHP omkring dettet eller er blevet lavet til Everquest efter jeg har hørt af nogen gamers er ikke selv MMROPG gamer så ved ikke så meget om det. men der var en WoW gamer på den teknisk skole jeg gik på der søget efter et plugin til det system som var lavet til Everquest da nogen fra hanse venner kres ( Clan venner ) kendet nogen som hade det..... så tror faktisk det er på plads hvis vi forstår hinandne rigtig :)

Kommentar
Fra : kid

Dato : 09-11-05 20:06

Jep det er DKP systemet... det er et point system til dragons (Dragon Kill Point)
:)

Men ellers er det rigtigt..

Godkendelse af svar
Fra : kid

Dato : 25-01-06 17:57

Tak for svaret DBSS.