/ Forside/ Teknologi / Hardware / Lydkort / Spørgsmål
10  Sunowich 657
Mikrofon slås fra af Skype
Fra : wium
Vist : 4048 gange
100 point
Dato : 06-10-05 21:26

Jeg anvender Skype på to forskellige bærbare computere.
Det virker perfekt på den ene.
Men på den anden da slår et opkald på Skype mikrofonen fra, hvorefter jeg skal ind og slå den til igen i Windows XP’s kontrolenhed for lydenheder. Herefter virker mikrofonen perfekt. Men når jeg afbryder samtalen slås mikrofonen fra igen.
For at få den til at virke skal jeg atter kontrolpanelets lydenhed og slå mikrofonen til igen.
Hvad er grunden hertil?
Hvad skal jeg gøre for at rette fejlen?
Jeg har prøvet at sammenligne opsætninger på de to computere og mener at den er identisk.
Mikrofonen sidder i et headset.
Wium

Kommentar
Fra : severino

Dato : 06-10-05 22:12

Prøv at slå mikrofonen til - luk programmerne ned og genstart.
Så kan det være at den registrere den nye indstilling.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 06-10-05 22:47

Eller kør skypes lydguide?

Kommentar
Fra : andersit

Dato : 07-10-05 06:25

Jeg har samme problem, har prøvet ovenstående problemløsningsmodeller.
Følger interesseret med.

Kommentar
Fra : wium

Dato : 07-10-05 10:44

Har fulgt Skypes lydguide. Den er udmærket og ved hjælp af denne fik jeg identificeret problemet. Men det hjælper ikke at lukke ned med mikrofonen åben som foreslået af "severino". Mikrofonen er slået fra næste gang jeg åbner maskinen.
Wium

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 07-10-05 14:40

Jeg har oplevet det samme med skype og andre lignende lydprogrammer som Yahoo og MSN messenger! Det virker som om de internt kæmper om ens lydopsætning! Du kunne jo prøve at se om der var opdaterede lyddrivere til din PC som kunne løse problemet? Tror det er en bug mellem software, hardware og winxp!

Kommentar
Fra : wium

Dato : 09-10-05 09:56

Problemet er blevet løst efter, at jeg har opgraderet til den sidste version af Skype 1.4.0.71
Denne version har også fået et nyt ikon, der tillader at man slår mikrofonen fra under samtalen. Ikonet kommer først frem når samtalen begynder.
Wium.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 09-10-05 16:23

Du kom nærmest tedd, så nu kan han lukke spørgsmålet!

Kommentar
Fra : Jydebjerg

Dato : 03-02-06 11:43

prøv at ind i lydenheder i skype og sæt alt til standardenheder
Jydebjerg

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 100 point
Dato : 03-02-06 12:53

Nu har du fået løst dit problem, så nu kan du godt lukke denne tråd!

Husk at os der i forvejen har mange point, lige så gerne ser at vi bliver belønnet med mange stjerner!

Godkendelse af svar
Fra : wium

Dato : 07-02-06 20:22

Tak for svaret severino.