/ Forside/ Teknologi / Udvikling / VB/Basic / Spørgsmål
10  tom.kise 610
Listview control
Fra : Hvalrossen
Vist : 633 gange
170 point
Dato : 03-10-05 15:53

Hej allesammen,

Hvordan bruger jeg ListView controllen? Jeg ved godt hvordan jeg skal tilføje ikoner, men hvordan finder jeg ud af hvornår der bliver dobbeltklikket på et af dem?

Tak

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 03-10-05 17:05

http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/vbcon98/html/vbconusinglistviewcontrol.asp

- og så skal du nok bruge en DblClick event i en sub.... (har ikke lige VB på denne maskine..)

mvh berpox

Kommentar
Fra : Hvalrossen

Dato : 03-10-05 18:50

Tak for linket, men der stod ikke noget om hvordan jeg opfanger et dobbeltklik på et ikon. ListView controllen har en DoubleClick SUB, men hvad gør jeg der?

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 03-10-05 19:28

Du skal nok bruge noget i retning af "listview.selecteditem" og gøre noget ud fra det....

Jeg kan nok ikke hjælpe dig yderligere idag da jeg ikke har VB på denne maskine...

Men måske der er lidt hints at hente her:
http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/cmctl198/html/vbproselecteditem.asp

mvh berpox

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 04-10-05 09:34

Jeg åbnede eksemplet datatree.vbp (C:\Program Files\Microsoft Visual Studio\MSDN\2000OCT\1033\SAMPLES\VB98\Datatree)
- og indlagde denne sub:

Kode
Private Sub lvwDB_DblClick()

MsgBox lvwDB.SelectedItem.Text

End Sub

Altså - min messagebox viser teksten fra SelectedItem i listview'et lvwDB ved dobbeltklik - så nu er resten op til dig

mvh berpox

Accepteret svar
Fra : berpox

Modtaget 170 point
Dato : 04-10-05 09:37

mht. dobbeltklik på ikon ... så leg lidt med

lvwDB.SelectedItem.Icon

mvh berpox

Kommentar
Fra : Hvalrossen

Dato : 04-10-05 13:41

Tusind tak berpox!

Godkendelse af svar
Fra : Hvalrossen

Dato : 04-10-05 13:49

Tak for svaret berpox.

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 04-10-05 14:02

Velbekomme - rart at kunne hjælpe dig videre

mvh berpox