/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / ADSL / Spørgsmål
10  CLAN 640
Hvilken D-Link router skal jeg vælge?
Fra : hu_ck
Vist : 365 gange
20 point
Dato : 24-10-02 18:34

Hej

Jeg har netop bestilt ADSL hos TDC (512/128 med én fast IP-adresse), og skal dele denne forbindelse mellem 2 computere med RJ45-baserede netkort, samt oprette netværk mellem disse. Jeg har kig på 2 routere, som jeg mener kan bruges til ovenstående, men er ikke klar over, hvilken der egner sig bedst..? De 2 routere er D-Link DI-604 og D-Link DI-804, der begge koster lige i underkanten af 500,-

Yderligere, relaterede spørgsmål:
- De 2 computere kan vel kobles direkte på routeren, og skal altså ikke kobles sammen i en hub først?
- Hvilken type RJ45-kabel skal jeg bruge fra den enkelte computer og til routeren? (alm. eller "spejlvendt")?

På forhånd tak for hjælpen

Peter

Accepteret svar
Fra : zonker

Modtaget 20 point
Dato : 24-10-02 23:42

De er i og for sig gode nok begge to, så spørgsmålet er nærmere hvad dit behov er ud over det du skriver ?

Der skal bruges normalt kabel.

Kommentar
Fra : hu_ck

Dato : 25-10-02 10:06

OK - tak for svaret.

Det betyder ikke så meget, om den router jeg vælger har indbygget firewall, mulighed for opsætning af FTP osv... Den skal bare kunne bruges til deling af ADSL og netværk mellem 2 PC'er.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 25-10-02 19:10

Hej
Jeg har for nylig købt en DI-604.
Den dækker dine behov - nat, fierwall etc
Den er let at sætte op med en browser.
Du bruger alm. ikke krydset ethernet kabel.

"hu_ck" <hu_ck.news@kandu.dk> wrote in news:W7Vt9.174989$Qk5.6025081
@news010.worldonline.dk:

> Hej
>
> Jeg har netop bestilt ADSL hos TDC (512/128 med én fast IP-
adresse), og
> skal dele denne forbindelse mellem 2 computere med RJ45-baserede
> netkort, samt oprette netværk mellem disse. Jeg har kig på 2
routere,
> som jeg mener kan bruges til ovenstående, men er ikke klar over,
hvilken
> der egner sig bedst..? De 2 routere er D-Link DI-604 og D-Link DI-
804,
> der begge koster lige i underkanten af 500,-
>
> Yderligere, relaterede spørgsmål:
> - De 2 computere kan vel kobles direkte på routeren, og skal altså
ikke
> kobles sammen i en hub først?
> - Hvilken type RJ45-kabel skal jeg bruge fra den enkelte computer
og til
> routeren? (alm. eller "spejlvendt")?
>
> På forhånd tak for hjælpen
>
> Peter
>