/ Forside/ Karriere / Penge / Budget / Spørgsmål
10  Teil 110
boligstøtte
Fra : jansimris
Vist : 1271 gange
200 point
Dato : 30-09-05 19:04

min datter er flyttet til London. Er der noget med at hun kan få boligstøtte ved kommunen hvis hun fremviser hendes boligudgifter?

Kommentar
Fra : Backtee

Dato : 30-09-05 19:19

Hvilken kommune skulle det være?

Kommentar
Fra : 9060

Dato : 30-09-05 19:19

Det tror jeg ikke rigtigt på, hun er jo fraflyttet kommunen

Kommentar
Fra : Backtee

Dato : 30-09-05 19:20

My point

Accepteret svar
Fra : 9060

Modtaget 210 point
Dato : 30-09-05 19:23

Boligen
Der kan kun ydes boligstøtte, når boligen er forsynet med køkken eller kogeniche med indlagt vand og forsvarligt afløb for spildevand, dvs. når der er tale om en selvstændig lejlighed. Der kan ikke ydes tilskud til enkeltværelser. Der kan dog efter særlige regler ydes boligstøtte til visse personer der bor i kollektive bofællesskaber eller boliger for ældre, dvs. hvor den enkelte person ikke har selvstændigt køkken.

For alle ansøgere gælder den samme regel om, at beregningen af boligstøtte sker udfra:
- det antal voksne og børn der bor i boligen
- husstandens samlede indkomst
- boligens størrelse, beregnes efter m2
- boligudgiften, dvs. nettohuslejen uden udgifter til varme, el., garage m.m.

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 30-09-05 19:28

Du kan da ikke få boligstøtte, i en´lejlighed i London.
Medmindre den/byen er flyttet til DK...
Du skal søge, hvor du bor. ENGLAND

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 30-09-05 19:35

Men bortset fra det, tænker du så ikke på flytteudgifter, i såtilfælde skal i snakke med jeres kommune, så tror jeg nok de kan hjælpe. Men ikke noget med boligstøtte i udland.
kender ikke så meget, til imigration HE/HE
Eller er der nye EU derektiver på vej.
mvh

Kommentar
Fra : jansimris

Dato : 02-10-05 10:15

tak for svarene
hun bor på den engelske afdeling af KFUK - der er WMCA og hun bor på et værelse med 6 andre unge.

Godkendelse af svar
Fra : jansimris

Dato : 02-10-05 22:29

Tak for svaret 9060.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 02-10-05 22:38

Gælder de regler også i London, det er jo der, datteren bor?

jansimris

Jeg tror ikke, at det accepterede svar kan bruges til noget. Det er regler, der er gældende for Danmark og ikke England.

Din datter kan kontakte ambassaden i London, der kan hun få vejlejning.

http://www.amblondon.um.dk/da

Hilsen ans