/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / ISDN / Spørgsmål
10  dk 160
Detewe Eurix 240
Fra : torbenp
Vist : 577 gange
220 point
Dato : 23-07-01 18:30

Jeg har en ISDN trådløstelefon af ovennævnte mærke, batterier som følger med originalt er 3 stk. NI-CD 250 mA, men får at den ikke skulle lade altid købte jeg 3 stk. NI-Metalhybrid 550 mA. De har også virket fint i ca. 14 måneder, når jeg nu sætter den i laderen går der ca. 10-15 sek. med at den finder basen og om batt. skal lades, så slukker displayet og den starter forfra. Hvis jeg bare tænder den går der ca. 8 sek. så slukker den. Jeg har prøvet at sætte helt nye alm. batterier i og det hjalp ikke. Det kan ikke lade sig gøre at ringe fra den.
PFT Torben

Kommentar
Fra : torbenp

Dato : 23-07-01 18:50

Tak skal du have, der har jeg været og det tyske fatter jeg ikke en brick af.

Kommentar
Fra : gibson

Dato : 23-07-01 18:52

Så stiller jeg spørgsmålet for dig

Kommentar
Fra : gibson

Dato : 23-07-01 19:17

Mit tysk er rustent men tyskerne skal nok fatte det. Så indlægger jeg svaret på dansk når det kommer :)

Ich habe ein ISDN drahtlos Telefon Detewe Eurix 240. Die Batterien sind drei stück NI-CD 250 mA, aber ich verkaufte 3 stück NI-Metalhybrid 550 mA so dass es nicht immer laden sollte. Sie haben toll funktioniert in ungefähr 14 Monate. Aber wenn ich das Telefon in Ladegerät setzen gehts 10-15 Sekunden und dann finden es den Anbieter (base - english)und ob die Batterien laden dürfen. Aber dann ausschalt die Display und dann beginnt es von vorn. Wenn ich es nur einschalt ausschalt es nach 8 Sekunden. Ich habe versucht neue Batterien einzusetzen aber nichts geschah. Ich kann niemand von das Telefon anrufen.

Kann Sie mir hilfen ?

Danke

Gibson

Accepteret svar
Fra : madmikk

Modtaget 220 point
Dato : 24-07-01 00:48

jeg tror at laderen/basen har taget skade(overophedet) af det lidt "tørstigere" batteri du har monteret i den.
Laderdelen er ikke bygget til at skulle stå SÅ længe ad gangen, den bliver derfor også varmere end ved normalt batteri.
Er der noget elektroniske komponenter ikke holder af, så er det overophedning.
Der er sikkert brændt noget af i din base enhed/lader. Desværre.
Prøv at tilmeld den en anden dect kompatibel telefon. (Hvis der da er batteri på din telefon)
du kan også have været så uheldig at det er i din telefon, der er noget som er brændt af. Prøv evt. en anden dect komp. telefon med din base.

Held og lykke

madmikk

Kommentar
Fra : torbenp

Dato : 24-07-01 02:05

Nu ser vi lige hvad Detewe skrver tilbage, den gode Gibson har jo oversat til tysk.

Kommentar
Fra : gibson

Dato : 26-07-01 11:17

Jeg vender tilbage med oversættelse og kommentar --> er busy :)

Sehr geehrter Herr Gibson,

bitte verwenden Sie nur Akkus gleichen Typs, so wie in der
Bedienungsanleitung der Eurix 240 beschrieben.
Das Ladeteil des Gerätes ist auf höhere Kapazitäten nicht eingestellt
bzw. "überfordert". Also verwendbar sind entsprechend NiCd-Akkus, 1,2 V/
250 mAh.

Mit freundlichen Grüßen,

i.A. Milbrett

Kommentar
Fra : gibson

Dato : 26-07-01 11:24

Svar :

Du må kun bruge Akkus (batterier) af samme type, således som det er beskrevet i brugsvejledningen til Eurix 240.
Opladeren er ikke indstillet til batterier med højere kapacitet...Du har derfor "overfodret" opladeren til telefonen.
Altså må du kun bruge NiCd-Akkus 1,2 V/250 mAh

Har du flere spørgsmål til Detewe ?

Kommentar
Fra : madmikk

Dato : 26-07-01 18:39

hvis du mangler et sted at købe dele til din telefon skal du bare sende mig en mail om det og jeg skaffer det til dig, gennem mit arbejde. Vi er forhandler af Detewe telefoner.

Madmikk@pc.dk

Kommentar
Fra : torbenp

Dato : 27-07-01 16:58

Ja, jeg har en kammerat som har købt en telefon magen til, og vi satte de samme 550mA batterier i samtidig, og hans telefon virker stadig.
MVH Torben

Kommentar
Fra : gibson

Dato : 27-07-01 17:00

Var det til madmikk eller gibson ?

Kommentar
Fra : torbenp

Dato : 27-07-01 17:02

Sorry, det er til dig Gibson.

Kommentar
Fra : gibson

Dato : 27-07-01 17:03

Det spørgsmål sender jeg videre til prøjserne

Kommentar
Fra : madmikk

Dato : 27-07-01 17:09

Ja du sagde også at din egen virkede ...i starten ikke?
Pas nu på hans ikke også brænder af.
prøv nu at brug din base til hans telefon og omvendt for at se hvad det egentligt er der er brændt af!!!!!!

madmikk

Kommentar
Fra : gibson

Dato : 27-07-01 17:19

Sehr geehrter Herr I.A. Milbrett

Ich habe ein Freund. Er hat dasselbe Telefon als mich und er braucht auch 550mA batterien, und seine Telefon funktioniert fortwährend. Warum ist das?

Wie kann ich das problem mit meiner Telefon abhelfen?

Mit freundlichen Grüßen,

Gibson