/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Skilsmisser / Spørgsmål
10  pifo 320
Hjælp!!
Fra : solveig
Vist : 733 gange
200 point
Dato : 23-10-02 19:32

Hej.
Jeg er kommet i den ubehagelige situation at jeg muligvis skal skilles.
Jeg føler mig fuldstændig fortabt, jeg har boet sammen med min mand siden jeg var 16 år, og har derfor ikke prøvet at skulle "stå helt alene".
Andre der har været i samme situation, kan måske komme med gode råd, da jeg overhovedet ikke ved hvor jeg skal begynde eller ende dette mareridt.
Håber på svar.
Mvh
Solveig

Accepteret svar
Fra : Fnollerpige

Modtaget 210 point
Dato : 23-10-02 19:58

Hej Solveig - er selv blevet skilt for 4 ...naaah 3 år siden, vi havde ingen børn ( det gjorde jo det hele noget nemmere ) Har I børn ??
Det er svært at give dig nogle specifikke råd da jeg jo ikke rigtigt kender din historie. Derfor kommer det nok til at virke lidt nemt, når jeg siger " at det der skal ske, vil ske " ment på den måde at hvis I er enige om skilsmisse, så er det jo nok oss`det der er bedst, men det ved jeg jo heller ikke om I er ?
Men du kalder det et mareridt ( så jeg gætter på det sker uden din gode vilje )
Vil da gerne kunne råde dig, men det kræver ligesom jeg ved lidt mere.

Lad være at blive skræmt over tanken om at stå alene - hvis du ellers er sund og rask, er det ingen skade - måske snarere tværtimod.

Kommentar
Fra : summer

Dato : 24-10-02 00:59

Jeg har ikke været i en lignende situation, men vores datter har. Jeg læser tydeligt, at din situation, kan du ikke stå alene med. Du må have nogen til at støtte dig og vejlede dig. Derfor vil jeg foreslå dig nogle muligheder:
Du kan snakke med en sagsbehandler i din kommune. Så kan du dog ikke være annonym.
Du kan opsøge gratis mundlig advokat og være annonym: http://www.advokatsamfundet.dk/default.asp?ID=358
Du kan skrive annonymt til gratis vejledning her:
http://www.familieadvokaten.dk/
http://www.kvindesamfund.dk/forside/forside.htm

Jeg håber du må få lidt tryghed, når du ser der er hjælp at få. Skriv gerne igen, gerne med mere info.

Venlig hilsen
summer

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 27-10-02 15:25

Hej Solveig

Mareridtet består ikke i skilsmissen, men i dine forestillinger om den - og det er jo ikke givet, at disse forestillinger kommer til at holde stik.

Generelt er det i hvert fald sådan, at det er manden, der går ned med flaget efter en skilsmisse, mens kvinden tværtimod blomstrer op - selv om begges forventninger til skilsmissen går i den stik modsatte retning. Det har jeg selv set et par eksempler på i min omgangskreds.

Hvis du har det sådan, at du foretrækker at løse problemet selv - i stedet for at involvere kommunen og lignende - så kan du på biblioteket finde adskillige bøger om personlig selvudvikling.

Men under alle omstændigheder vil jeg opfordre dig til at fokusere mindre på den tryghed, du mister - og mere på den frihed, som du får i stedet.

De bedste hilsner
Rellom

Kommentar
Fra : dol

Dato : 17-01-03 11:52

Hej Solveig

Ja - det er ikke en trøst at du ikke er alene. Men livet går videre. Jeg er selv blevet skilt 2 gang og bor nu på 6 år i et fast forhold.

Første gang da jeg var 27 år gammel. Vi har 2 børn sammen, som i dag er hhv. 17 og 14 år. (Dreng - Pige). Vi skiltes som gode venner og alt gik fint.

Anden gang da jeg var 33 år gammel. Vi har en dreng sammen som er 8 år i dag.

Da jeg blev skilt anden gang måtte jeg være på forkant med alt fra min mands side af. Han blev i huset hvor den flyttede en anden ind, indtil det var solgt. Jeg flyttede med drengen. Han skulle afholde alle udgifter.(Jeg ejede huset alene). Lidt naivt at tro, at det kunne sig gøre.

Jeg modtog regninger for olie - nye installationer på huset osv. Jeg om det var noget som han stod for. Tillige med at vi boede i ny lejlighed osv.

Især anden gang var jeg bange for at blive alene. Men er glad for at jeg gjorde det i dag. Han havde alkohol problemer og jeg så i lang tid mig selv som den eneste redningsmand for ham. ... men da det havde en negativ effekt på børnene .. så jeg at komme væk og flyttede til en helt anden by.

Det tager tid, at starte op igen... men tro på det... og tingene sker for dig også.

mvh
Dorthe

Kommentar
Fra : slug

Dato : 19-06-03 10:26

hold kæft mand solveg du er jo svans det vidste jeg fandme ikke... du skuffer.. naaaaah du stinker.. så pas lige på en anden gang ikke.. jeg slår dig fandme ihjel hvis du ikke stopper..

Kommentar
Fra : snusi

Dato : 19-06-03 21:09

Kà vi få en ordentlig tone herinde. Hvad er det for en måde at svine en person til på slug? Det kan du simpelthen ikke tillade dig.
Kender du personen bag navnet, eller hvor vil du hen med dette?
Personen beder faktisk om et godt råd, og hvis du ikke har det, synes jeg bestemt du skal holde dig udenfor. Hvad mener I andre om dette?