/ Forside/ Teknologi / Hardware / Modem / Spørgsmål
10  bredker 320
Modem tænder computer!?
Fra : ly36801
Vist : 619 gange
50 point
Dato : 23-09-05 21:49

Hej

Min far har lige købt en ny pc uden indbygget modem. Efterfølgende købte jeg et 56K modem hos Merlin og satte denne i en ledig pci-port. Har prøvet det før, så ingen problemer i det, og den kan sagtens komme på nettet.

Problemet er nu, at når nogen ringer til ham, så starter computeren op! Dette er jo ikke lige sagen
Har prøvet at ændre i forskellige indstillinger men uden held.

Nogen der kan hjælpe???

VH ly36801

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 23-09-05 22:08

Tror i skal skifte stik, hvis PC stikket sidder i samme UDTAG, kan det forekomme, ellers, har du været på nettet, uden BESKYTTELSE, men prøv at skifte til et andet TLF stik.
Kan også være din PC er sat til at starte op, ved indgående samtaler/ FAX/ MOBIL og andet.
mvh

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 23-09-05 22:10

jeg vil tro du skal ind i bios og slå det fra, det hedder noget ala "wake up on modem" ogdet skal bare disables.

Kommentar
Fra : ly36801

Dato : 23-09-05 22:16

Har tidligere prøvet med andet tlf.stik. Hjælper ikke.

Hvordan slår man det fra i bios, Bruuno117?? Jeg er ikke stærk i det, så uddyb det lige - please

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 23-09-05 22:20

bruuno117
Hvis den er ny, tror jeg næppe de har ændret noget.
Så den pludselig, skulle starte op med ONLINE, et eller andet.
Tror også kun det er i forbindelse med opdateringer, og lignende, af bundkort.
Men hvem ved,,,,nu omdage.
mvh

Accepteret svar
Fra : bennymanden

Modtaget 60 point
Dato : 23-09-05 22:23

Sandsynligvis er det sådan, at hvis du trykker "Del" tidligt i opstartsfasen, så kommer du ind i "setup" - her finder du "bios setup" og så skal du som ind og "disable" det der hedder "wake up on modem" så er dit problem løst
hilsen
<\\Benny

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 23-09-05 22:24

Har du prøvet at scanne for VIRUS, de kommer på samme LEDNING, www.arlet.dk eller få FIREWALL ,der virker.
Du kan hente en her, ganske simpel, at bruge. Og der ligger en masse andet, som VIRUS ikke kan lide
www.steenmartinsen.dk

Kommentar
Fra : ly36801

Dato : 23-09-05 22:24

Kan det være modemet, der evt. er defekt?

Kommentar
Fra : ly36801

Dato : 23-09-05 22:46

Var det et dumt spørgsmål siden ingen svarer på, om det ikke kunne være en modemfejl??

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 23-09-05 22:50

Altså udelukke en modemfejl er nok lidt svært - men jeg tror stadig det er noget med indstillingen af din PC (eller din fars PC) der er årsag til omtalte uønskede handling
mvh
<\\Benny

Kommentar
Fra : ly36801

Dato : 23-09-05 22:54

Ok. Jeg vil forsøge det med bios.

Kryds fingre for mig

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 23-09-05 23:22

Ja, men prøv du bare, det er ikke så svært, bare læs godt igennem hvilke muligheder du får HVER gang, så kan det ikke gå galt
mvh
<\\Benny

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 23-09-05 23:31

Det kan også være der står "Wake up on LAN" - men uanset. det skal bare disable´s for du ringer jo selv op hver gang, når det er med modem
mvh
<\\Benny

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 23-09-05 23:44

Hej igen
Kunne tænke mig, i har TDC, med det hele, SIKKERHEDSPAKKE, download den først, opdater bagefter.
Scan for virus.
Hent OPDATERINGER fra MS SP 2...
Har du først fået en VIRUS/forkælelse, skal DU ikke regne med, at gå på nettet, uden du får mere ned, og det er ikke småting,,,,,,,,, de kan se ALT,,,,,,på din puter...og lukker for al udgående, da de har, travlt med at se på DIN PC......
Så skal du have slettet det hele igen, da det er nemmere end fjerne, ALT du har få´et hentet ned.
En firewall er et MUST...........
Håber ikke elefanterne KUNNE lugte den. musten,,altså he/hæ
Men sikkerhed,,,,, før nettet,,,
mvh

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-09-05 00:06

Stop nu lige en halv.

Fordi en komputer driller er der jo ingen der siger der er noget galt - der er da ingen grund til at male fanden på væggen.

Gå i kontrolpanel og strømstyring - der kan det sikkert rettes (der er flere muligheder).

"Fejlen" er nok bare at komputeren IKKE slukker, men blot går i Stand By når du "slukker" den.

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 24-09-05 00:23

enig refi - der kan være flere muligheder for, hvorfor det nævnte sker, måske kan det klares i "strømstyring" - jeg mener også at ly36801 skal søge at finde det problem som gør at PC starter ved opkald, det er helt sikkert en indstillingsfejl, så mener jeg ellers det er rigtigt nok at downloade en ordentlig firewall og sørge for opdatering (sp2) - en god antivirus (f.eks AVG) er også et "must" , men som du skriver, mal nu ikke fanden på væggen, jeg tror bare der skal kikkes lidt i både bios og andre indstillinger, så kan det helt sikkert løses
--------------------------------------------
.... nu er modem jo også snart "antik" - men til små korte netbesøg kan det da også bruges, jeg mener bare det bliver for dyrt i det lange løb, især hvis man får lidt "smag" for nettet´s glæder og genvordigheder
mvh
<\\Benny

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 24-09-05 03:04

TOTALT<<<<ENIG>>>>>>>>

totalt,,,,,,misforstået
mvh

Kommentar
Fra : ly36801

Dato : 24-09-05 19:18

Har selv BB og inden jeg overgav computeren til min far opdaterede jeg den Norton, der lå i, så jeg tror heller ikke det er en virus.
Har forsøgt at overtale min far til at få noget mere moderne, men bare det han er på nettet er et stort fremskridt for ham
Har tidligere skrevet en manual til ham: Enter er den store fede knap med pilen. Mellemrumstasten er den lange osv.
Ret skægt )

Nå, jeg regner med at afprøve jeres forskellige løsninger i morgen, hvor jeg skal ned til ham. Derefter kan jeg forhåbentligt give point

VH ly36801

Godkendelse af svar
Fra : ly36801

Dato : 01-10-05 20:03

Hej igen.

Har idag, med en uges forsinkelse, fået afprøvet det med bios. Og det lykkedes sørme

En stor tak skal lyde herfra.

VH
Ly36801