/ Forside/ Karriere / Erhverv / Markedsføring / Spørgsmål
10  arne.jako.. 250
Oprettelsesgebyr efter 5½ måned
Fra : slumse
Vist : 524 gange
100 point
Dato : 22-09-05 17:07

Hej...

For nøjagtig 5½ måned skiftede mig og min familie fra tdc til DLG tele. Dette inkluderede Fastnet, bredbånd og mobil. Aftalen lød på, at der ikke skulle betales oprettelsesgebyrer. Og det har vi heller ikke gjort.

Men idag, 5½ måned efter, har vi fået et brev ind ad døren, hvor der står at de har opdaget, vi ikke har betalt at oprettelsesgebyr på 699 kr. på bredbånd.
Jeg blev selvfølgelig stik tosset, men kundeservice lukker allerede kl 16 så jeg har ikke kunnet få fat i dem.

Nu kunne jeg godt tænke mig at vide, om der er nogen der er inde i markedsføringsloven, og om dette i det hele taget er lovligt?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-09-05 17:16

Har i noget skriftligt, ellers tror jeg i står dårligt

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 22-09-05 17:28

Vi har oplevet noget lignende, en information fra DLG resulterede
i at vi pludselig var kunder i deres butik med regninger o.s.v.
De kunne ikke vise på skrift at der var en aftale og forbindelsen
til TDC blev genoprettet.
Så skån dem ikke, slå hårdt tilbage.

Kommentar
Fra : slumse

Dato : 22-09-05 17:30

Er det overhovedet lovligt at opkræve oprettelsesgebyr så lang tid efter?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 22-09-05 17:32

Ja man kan jo glemme.
Det er ikke ulovligt at sende regninger ud.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 22-09-05 18:04

Hvorfor blive stik tosset, du kan jo tale med dem i morgen.
Eller om 5 1/2 måned.

Kommentar
Fra : Backtee

Dato : 22-09-05 19:03

Inden du farer i flint og skælder dem ud kunne du jo forsøgsvis spørge dem om der mon ikke er tale om en fejl fra deres side.