/ Forside/ Interesser / Fritid / Computerspil / Spørgsmål
10  Tri 2316
disketter til Amiga
Fra : yearhouse
Vist : 436 gange
400 point
Dato : 21-09-05 13:47

Hurra....Jeg har ENDELIG fundet en Amiga 600. Da jeg er halvsidet lammet, er det alletiders "nørdemaskine" man kan styre med mus og joystik.
Jeg HAR heldigvis mange spil, som venlige mennesker har både foræret og solgt til mig....
MEN jeg ville dælme gerne have flere. *s*....og hér spørger jeg:
De steder man kan downloade spil til Amiga (kender nogen stykker)....Dem kan jeg jo ikke afvikle på min almindelige pc, uden emulator.........men kan jeg bare kopiere dem problemløst over på disketter og bruge dem i min Amiga 600?

Mange hilsner
(halv)TOM

Kommentar
Fra : DJ_Puden

Dato : 21-09-05 14:25

Hmm.. Det tror jeg faktisk godt at du bare kan.

Har selv haft en Amiga 500. OG emulator på pc.

filtyperne er jo stadig de org. men prøv da... gider du ik lige og sige om det kunne lade sig gøre når du har prøvet?

Kommentar
Fra : bigdane_dk

Dato : 21-09-05 16:36

Hejsa,

Jeg er ked af det, men jeg mener bestemt ikke at du bare kan kopiere. Grunden er at jeg havde i tidernes morgen en A2000B, med et "bridge-board" med en 8086@4.77MHz (suk det var tider dengang ) Jeg havde så nogle tekstdokumenter der var lavet i hedengangne WordPerfect 4.2 (mener jeg det var) der var jeg nødt til at lave forskellige krumspring for at få dem importeret på en DOS-floppy. Problemet var på Amiga siden. Om der i dag findes nogle emulatorer der kan gemme i Amiga-format... sorry... det ved jeg ikke...

Mvh
Bent

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 22-09-05 17:25

Hmm? Tror du skal formattere disketterne i 720 kb mener jeg at jeg kan huske!

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 22-09-05 21:01

Jeg har osse prøvet détte emulationshalløj i den tro, at jeg kunne anvende Amiga-disketter i min pc......Det fik jeg nu aldrig til at virke.......men SKAL man absolut bruge emulator, hvis de forskellige filer bærer efternavnet: .ADF?