/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
melodi til "o du min Emanuel"
Fra : daiz
Vist : 320 gange
200 point
Dato : 21-09-05 11:54

Jeg sidder med en gammel familiefest sang, som går på melodien "o, du min Emanuel", men alle de steder jeg har hørt mig for er der ingen der kender melodien :(

Er der nogen der ligger inde med den indspillet på computeren eller findes der eventuelt en mere moderne sang, hvor denne melodi bliver brugt ?

Kommentar
Fra : dova

Dato : 21-09-05 11:59

Kender ikke melodien, men kan hjælpe så meget, at det er en gammel norsk folkemelodi

http://www.supersilence.net/oldsite/members/arve/sofienbergvariations.htm

mvh dova

Kommentar
Fra : daiz

Dato : 21-09-05 12:33

Jeg tror det link du har sendt mig skulle være til en kunstner der har indsunget salmen, men kan du så ikke også lige fortælle mig hvad den hedder af den kunstner ?

please

Kommentar
Fra : daiz

Dato : 21-09-05 12:34

ja, jeg kunne jo bare læse det med smår ... tak for linket :p