/ Forside/ Interesser / Hus og have / Møbel-reparationer / Spørgsmål
10  transor 665
Lædersofa fra brandtomt.
Fra : fooler
Vist : 753 gange
86 point
Dato : 20-09-05 21:34

Jeg kan erhverve mig en sort lædersofa fra et brandskadet hus. Sofaen lugter selvfølgelig af branden ( ikke overdrevet meget), og den er også sod skadet.Den har ikke stået det sted hvor det brændte men i en tilstødende stue. Jeg kan få sofaen gratis, men kan jeg slippe af med lugten og soden ?
For det er en dyr sofa, så jeg vil gerne ha den, men omvendt hvis jeg skal ligge en masse rengøring og lign i den, og det alligevel ikke hjælper, så er det et surt show.
Så gode råd ønskes.

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 96 point
Dato : 20-09-05 21:38

Det har jeg selv prøvet, dengang mit hus brændte for mange år siden.

Glem det, ud med skidtet.

Det kommer aldrig til at fungere med at djerne røg og sodlugt...og især ikke hvis sofaen har været våd.

Mit indbo, tøj o.s.v. blev sendt til specialrensning efter alle kunstens regler, kun for at forsikringsselskabet måtte udbetale erstatning senere, da det var totalskadet og ikke kunne reddes ved rensning.

mvh dova

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 20-09-05 21:41

Jeg ville ringe til et forsikringsselskab for at få oplyst, hvilket firma de sender ud og rengører efter brand, jeg kender nogle der havde brand for nogle år siden, alt blev sodet til m.m. efter rengøringsholdet og håndværkere havde været der, lugtede det ikke mere. Sådan et firma, må da kunne råde dig

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 20-09-05 22:08

her er et firma der ved alt om det
http://www.skadeservice-danmark.dk/profil.html

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 21-09-05 08:01

Nu er læder jo nemt at vaske, så det er da et forsøg værd.

Brun sæbe ( koster ikke meget)

Læderens, Ajax.......prøv.

Godkendelse af svar
Fra : fooler

Dato : 21-09-05 13:03

Tak for svaret dova.Havde nok håbet, der havde været et eller andet vidundermiddel, men æv det var der ikke