/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Andet telekom. / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 810
Beocom 1600 - link til manual
Fra : Lizzen
Vist : 9065 gange
20 point
Dato : 20-09-05 14:03

Min håndfri Ericson 260 er afgået ved døden ligesom flere andre kandu?dk's brugeres, og jeg må nu forsøge at nøjes med en gammel Beocom 1600, som kæresten har puttet ind i min lejlighed. Men ... han har ingen manual længere, og forvænt som jeg er blevet, vil jeg altså kunne se hvem som ringer ;-(
Alle links som kan søges her på sitet til manualen Beocom 1600 er blinde desværre. Kan nogen hjælpe mig med noget som virker ?
KH
Lizzen

Accepteret svar
Fra : arne.jakobsen

Modtaget 30 point
Dato : 20-09-05 14:37

Her er en afskrift afdet der står i brugervejledningen til Beocom 1600
under afsnitene Telefonens hukommelse og Kvikkald.

Håber du kan bruge det.

<citat>

TELEFONENS HUKOMMELSE
Beocom 1600 har hukommelse 12 telefonnumre:

10 numre kan gemmes under kodenumrene fra 0 til 9.
Hvert nummer kan indeholde op til 28 karakterer.

2 numre kan gemmes under henholdsvis M1 og M2, og anvendes til
kvikkald.
Hvert nummer kan indeholde op til 48 karakterer.

Mens et telefonnummer endnu vises i displayet, kan det indkodes i
telefonens hukommelse.
Numre kan indkodes under samtale eller med røret lagt på.

De kan kontrollere telefonnummeret i displayet inden opkald, og
dernæst foretage opkaldet uden først at løfte røret.

Displayet kan vise op til 14 karakterer ad gangen. Hvis et nummer
indeholder flere karakterer, kan man bladre gemmen hele nummeret ved
at taste »Pil op« for at bladre frem og »Pil ned« for at bladre
tilbage.

INDKODNING
Tast »Kod ind«
Tast telefonnummeret
Tryk »Kod ind« og hold den nede
Tast kodenummeret
Slip »Kod ind«

SLETNING AF SIDSTE KARAKTER
Tast »Højtalertast«
(virker kun med pålagt rør)

INDKODNING AF NUMMER FRA DISPLAYET
Tryk »Kod ind« og hold den nede
Tast kodenummeret
Slip »Kod ind«

KONTROL AF INDKODET NUMMER
Tast »Kode nr«
Tast kodenummeret

KONTROL OG OPKALD AF ET TELEFONNUMMER
Tast telefonnummeret eller »Genkald« eller »Kode nr« efterfulgt af det
ønskede kodenummer
Tast »Højtalertast«
Tast »Genkald«
Løft røret, når der er forbindelse

SLETNING AF INDKODET NUMMER
Tast »Kod ind«
Tryk »Kod ind« og hold den nede
Tast kodenummeret
Slip »Kod ind«

KVIKKALD
Kvikkald er en opkaldsfunktion, hvor kun én tastning er nødvendig. De
behøver ikke løfte røret eller taste »Højtalertast« for at foretage et
opkald.

INDKODNING AF ET NUMMER I KVIKKALD
Tast »Kod ind«
Tast telefonnummeret
Tryk »Kod ind« og hold den nede
Tast M1 eller M2
Slip »Kod ind«

OPKALD MED KVIKKALD
Tast M1 eller M2
Løft røret, når der er forbindelse

AFBRYDELSE AF OPKALD
Tast »Højtalertast«

KONTROL AF NUMMER I KVIKKALD
Tast »Kode nr«
Tast M1 eller M2
Tast »Pil op«
Tast »Pil ned«

SLETNING AF NUMMER I KVIKKALD
Tast »Kod ind«
Tryk »Kod ind« og hold den nede
Tast M1 eller M2
Slip »Kod ind«

</citat>

Ellers kan du melde dig ind i B&O's Community-center på denne adresse:
http://www.bang-olufsen.com/web2/members/create_user_unlimited.asp?section=community

Så kan du selv kigge i deres database efter den fulde manual. Hilsen Arne

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 20-09-05 15:02

Hej
Er du overhovedet sikker på at Beocom 1600 har "Vis nummer funktion" ???
--------------------------
Den har display ja, men det er til når du lagrer telefonnumre og så du kan se det nummer du taster, så vidt jeg kan se alle steder, så skal du have Beocom 2000 eller Beocom 2500 for at den har den funktion
-------------------------------------
Der er iøvrigt en til salg hos Lauritz.com som du kan se her:
http://old.lauritz.com/s_j/4.asp?itemid=564899&lang=2
..... men hvorfor skulle det være MED nummerviser, hvis den selv kan klare det
mvh
<\\Benny

Godkendelse af svar
Fra : Lizzen

Dato : 20-09-05 21:53

Tak for svaret arne.jakobsen. Mange gode og brugbare oplysninger, desværre intet om lige vis nummer funktionen, lidt underligt dog, og jeg begynder at tvivle på om "det gamle apparat" overhovedet har den funktion. Men kæresten husker tydeligt at de i Teledk butikken da han købte telefonen, spurgte om han ville have "vis-nummer" funktion. Men min erfaring siger dog, at et sådant spørgsmål ikke behøver at betyde andet for en sælger end... ekstrasalg Tak igen !

Kommentar
Fra : Lizzen

Dato : 20-09-05 21:57

... til <\\Benny: nææ du jeg er begyndt at tvivle som skrevet i min kommentar til arne.jakobsen. Tak for dit svar
VH
Lizzen

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 20-09-05 22:02

Lizzen -> Som Benny også siger er det jo ikke sikkert at telefonen har en "Vis nummer-funktion", men hvis den har, skal du jo også sørge for at din teleleverandør kan levere tjenesten OG at du abonnerer på den. Teledk kunne sagtens finde på at sælge servicen til din kæreste selvom tlf. IKKE understøtter servicen. Hilsen Arne

Kommentar
Fra : Lizzen

Dato : 21-09-05 10:00

Ja mit eget abonnement er med vis-nummerfunktion og min tiltro til Teledk's salgsteknikker kan ligge på et meget lille sted ... sååå det ender nok med at jeg må investerer i en almindelig håndfri-tlf igen - og undgå kærestens bedrøvende blik (han ææælsker hans B&O )
Tak for hjælpen
VH
Lizzen

Kommentar
Fra : ahtn

Dato : 29-01-06 17:43

Der er ikke vis nummer i en 1600, han spurgte måske for at der var chance for at sælge en 2500 i stedet den er selvfølgelig lidt dyrere.
mvh ahtn