/ Forside/ Karriere / Erhverv / Udlejning / Spørgsmål
10  katekismus 460
Problemer
Fra : jysch
Vist : 689 gange
100 point
Dato : 20-09-05 01:38

Min mor bor i en lejlighed som kommunen har - i bebyggelsen en fler lejligheder - for ca. 2 år siden er der flyttet en ny lejer ind og siden hun er kommet til har der været ballade - hun skriver noter til de forskellige andre beboere og har også smækket én lusinger.

hvilke muligheder har vi overfor hende?

Hun har udtalt til en anden beboer: "at vedkommende var en fiskerkælling og hun ville håbe at vedkommende fik en blodprop og døde af det"

Hun sikanere alle i bebyggelsen og bruger en masse af beboernes energi.

Hvilke muligheder har de andre beboere overfor hende????

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 20-09-05 02:25

I har da den mulighed at klage over hende! Hvis hun har smækket én lussinger og kommer med trusler skulle der være en god mulighed for at få hende smidt ud!

Kommentar
Fra : hvaderikkeibrug

Dato : 20-09-05 06:51

Noter alt ned med dato og klokkeslet, og når der er samlet tilstrækkeligt sammen, underskrives listen af så mange beboere som muligt, horefter listen sendes til boligforeningen sammen med en skriftlig klage og anmodning om fjernelse af den voldelige beboer.
Det gjorde nogle af vore bekendte, der bor i en almen bebyggelse med små enfamiliehuse. Og den urolige lejer blev sat ud, med det resultat, at vore bekendte nu må have deres bil parkeret hos os og har fjernet alle krukker m.v. fra indgangspartiet, fordi den udsatte lejer vender tilbage om natten og ødelægger, hvad han kan - blandt andet ridser i biler med søm.
Så tænk jer om, inden I skrider til handling

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 20-09-05 09:40

umiddelbart - så klag til udlejer - og meld hende til politiet for trusler og vold - men sørg for dukomentation !!!

Kommentar
Fra : jysch

Dato : 20-09-05 09:59

Hun (A) har sagt til en af de andre beboere - en kvinde på 92 år (B) - at hun (B) var en fiskerkælling og at hun (A) ville håbe at (B) fik en blodprop - og hun (A) rakker alle de andre beboere ned på skift - sætter sedler på dørene og ringer til de andre og banker på dørene, og bagefter kræver hun undskyldninger af de andre.

Kommentar
Fra : jysch

Dato : 20-09-05 10:08

Har lige snakket med kommunen og de har ingen mulighed for at gøre noget.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 20-09-05 10:10

hey - nogen der ved hvad dukomentation betyder ???????? - ok - tastaturvirus her -

Jysch - en skriftlig klage med så mange som muligt der underskriver burde være nok - i hvertfald i første omgang. Der vil normalt ske det at vedkommende får en advarsel og fortsætter det skal der klages igen - sådan en opførsel er ikke acceptabel !!! Det vil formentlig munde ud i at vedkommende bliver sat ud.

Bruger hun trusler og vold er det en sag for politiet -det vil være stærkt medvirkende til at hun bliver sagt op ret så hurtigt.

Hvordan forholder udlejer sig til det - er han orienteret ????

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 100 point
Dato : 20-09-05 10:14

Hvis det er kommunen der har ansvaret og er udlejer så skal de ikke spise dig af ud i det blå - fik du en begrundelse ????? Er kommunen udlejer skal de for filan tage sagen alvorligt - og der er forskel på kan og vil i det sammenhæng !!!!!!!!

Sørg for at de beboere der er berørt skriver under på en klage - kontakt evt LLO om problemet de kan vejlede jer.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 20-09-05 10:15

ps.. fik lige et lille råd i min øresnegl - når der er ældre mennesker blandet ind - så kan ældresagen måske hjælpe med råd og vejledning !!!!!

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 20-09-05 12:41

Det er ekstremt svært at komme af ´med en lejer. Odinsgaarden brugte flere år på at komme af med ham her http://www.tvsyd.dk/page/13?article_id=3229

Godkendelse af svar
Fra : jysch

Dato : 30-09-05 12:43

Tak for svaret miritdk.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 30-09-05 19:09

selvtak - så lidt - fandt I en løsning ?????

Kommentar
Fra : jysch

Dato : 30-09-05 19:52

Tror jeg ikke - de kan vist ikke blive enige i at gå sammen og skrive en klage - de siger at de undgår hende, men kan vist ikke helt lade være - så nu må vi jo bare afvente det videre forløb -

Et fromt håb: Det kan jo være at hun selv bliver træt af det og flytter

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 30-09-05 19:56

hmm - det er trist - men sådan nogen personer kan gøre medbeboere ret så utrygge og direkte bange - det resulterer faktisk ofte i at der netop ikke bliver klaget af frygt for represalier - sådan noget gøjemøj - der skal nok nogen udefra - håber jeg da der kommer for det er da u-udholdeligt