/ Forside/ Karriere / Erhverv / Markedsføring / Spørgsmål
10  arne.jako.. 250
Crazy idéer til et mobildiskotek.
Fra : gummianden
Vist : 631 gange
100 point
Dato : 19-09-05 17:11

Som de fleste ved minder de fleste mobildiskoteker om hinanden hvis man lige ser bort fra lydtryk og hvor mange "kulørte lamper" de har med. Er der nogen der har nogle idéer til hvad man kan gøre for at skille sig ud fra mængden. Alle idéer ønskes smidt på bordet, uanset hvor skører de er. Måske er det lige den der giver mig noget at arbejde videre med, og derved udløser pointene

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 19-09-05 17:18

Åhhhååå, mange er set!

Der var dem med sæbeboblemaskinen

Der var dem med storskærmene

Så var der kæmpediskoteket, hvor der både var dansere og alt muligt. Og kasser forsynet med et hav af sirener og dyt/båthorn. Formidabel effekt iøvrigt.

Så var der dem med ordentlig lyd (dem var der ikke mange af)

Så var der dem med en ordentlig mikrofon, nåhhh nej, ham har vi aldrig hørt.

......jeg tror egentlig danserinden ville hitte. Det er kun på de stationære det rigtig ses. Ellers tror jeg dybdegående studier i lyssætning og lyd + selvfølgelig ordentligt gear er vejen frem.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 19-09-05 17:26

Typiske fejl ved mobildiskoteker:

For klejn anlæg.
Spiller for højt.
For ringe basformåen.
Syg loudnessagtig eq. 0 mellemtone.
Placerer højttalerne så de ikke får stereo andet end på et begrænset område.
For ringe viden om akustik.
Musikvalg
Kedelig og uforståelig DJ, der tror kvalitet = hvor hurtigt kan vi snakke.
For lidt headroom i anlæg - så mikrofon overstyrer, hvis talen lægges et par db over musikken.
DJ har ikke lært at fade under tale og tror istedet han skal råbe over musikken.
Lys spredes. OK hvis man har vildt meget, ellers opnås mest ved at koncentrere dette.
Manglende variation i lys. Det bliver kedelig med at glo på 4 scannere en hel aften.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 19-09-05 17:40

Ellers kunne nævnes gode ting som:

Hvis DJ'en kan skabe en historie i musikken og kæde denne, kan det være rigtigt godt.
Skrap til at crossfade og ramme beats gør også tingene federe.
Dans eller strip
Konkurrencer.
Bunker af effekter - og det behøver ikke være så vildt, men ryd skrotpladsen for tudehorn blink mv og lav biljagter. Røg en selvfølge. Hundepropper kan være skægt (med måde). Det er de færreste steder de bryder sig om fyrværkeri. Desuden er det lidt halvdyrt.
Jeg kan godt lide film, det virker fint. Men ikke konstant.
Mix scannere og grundspots. Kør rigeligt på pult og dansegulvet lige foran. Brug stærke farver. Vær varsom med strobo.
Laver i halballer, så sørg for at i har long-throws til at nå ned bagved. Basserne skal på gulvet, ellers mangler i dybbas. Min 18" i sub'en for at få noget klask på storetrommen.
Forbered show'et
Lav cd lister så det er til at finde ønsker (med mindre i bruger MP3 (bvadr).

Kommentar
Fra : gummianden

Dato : 19-09-05 17:48

MP3? Kan du få det skældsord væk fra min tråd... Sådan noget hører til på teenage værelser, ikke i nærheden af en diskopult.

Kommentar
Fra : gummianden

Dato : 19-09-05 17:49

Det er forresten ret normale tips... Håbede på nogle RIGTIGT skæve idéer...

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 19-09-05 17:50

Nå det tror du?????

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 19-09-05 17:51

Hvilket setup har i?

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 19-09-05 17:53

Har forresten set strip hvor stripperen havde sådan en sort dragt på indenunder. Godt med sortlys på. Så var det kun undertøjet man kunne se. Utrolig fedt nummer.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 19-09-05 17:56

Jeg ved ideerne er ordinære. Men hvor mange DJ's ejer en ordentlg mic? Og kører med en indstilling så han kan høres og forståes? Hvor mange overstyrer ikke mic'en?

Kommentar
Fra : gummianden

Dato : 19-09-05 18:00

Har 4x18" EV bunde, 2x15" toppe med horn, samt en Denon/Rodec pult. Har ikke så meget lys for tiden, så det bliver 8xpar 64 og 4xspectrum scannere, samt et par røgmaskiner, diskokugler og diverse. Håber på at denne tråd kunne fremkalde nogle idéer man kunne blive husket for, f.eks. den med det hvide undertøj, tror ikke mange husker et diskotek for deres gode mic. Eller for om der er perfekt stereo i et stort område.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 19-09-05 18:13

Næh, men de huskes for den elendig lyd. Det er vist!

Har lige rodet lidt på jeres hjemmeside. Du har ret i i mangler lidt grundlys. En bunke par-spots mere og en ferm lysmand. Manuelt lys synes jeg altid har været flottest.

Du har ret i strippen var fed, men det kræver buldrende mørke og en mørkelagt scene, foret med sort stof. Og det er lidt halvmeget setup for eet stunt. Men sus da i den lokale showdanser-klub, eller hvad i nu har, og find et par labre sild der er med på noderne. Indøv et regulært show. Er i selv med på noderne, så på med noget langt, og kom selv ud foran, klædt ud som jeg ved ikke hvad...Brug bilhornene, lav gangsteropgør.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 19-09-05 18:16

Stand-ups har ikke virket til det jeg har set. Det dæmper tempoet alt for meget. Alt for meget "entertainer" bliver klamt og træls, med mindre man er vildt god. Det styggeste eksempel er nok Jyllands Tom Brown.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 19-09-05 18:17

Hvilke amps kører i med?

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 19-09-05 18:20

Ellers laver i øl-drikningskonkurrencer, hvis tøserne er med på den, body tequila. Miss wet t-shirt osv osv

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 19-09-05 18:21

...men vigtigt. 0 pauser. Kør tingene rimelig tjept. Det er der tingene blive lamme - hvis man skal stå og veeeeeente....