/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Ny bil - golf/astra/carina e/avensis
Fra : fisherprice
Vist : 1031 gange
500 point
Dato : 18-09-05 19:51

Hej

SKAL snart have ny bil og ville egentlig gerne have en Corolla 1.6 fra ca. 1996-1997, og har ledt og ledt, men kan ikke finde en corolla 1.6 der er fornuftig!

Derfor er jeg gået over til alternativer....

Opel Astra
Toyota Carina e ("sporty")
Toyota Avensis ("sporty")
VW Golf
andre?

Hvis man står og vil spendere ca. 100000kr, hvilken bil skal man så vælge.
Bilen må meget gerne være temmelig kvik og med masser af ekstra udstyr så som fjernbetjent centrallås, elruder, ABS, servo og airbag.
Desuden skal bilen selvfølgelig være driftsikker/ikke for ofte på værksted

- ville mht. design egentlig gerne have en peugeot 206 eller 307, men (stort set) alle fraråder mig at købe pegeuot!

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 18-09-05 20:08

Jeg har kørt peugeot i 10 år uden problemer.

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 250 point
Dato : 18-09-05 20:17

Af dem du nævner der, og i den prisklasse, ville jeg helt klart vælge Carina E.

Opel Astra er ikke god...ruster som f.....

Og de nyere Golf er ikke meget bedre.

Men du kan også gå ind på www.mandagsbil.dk og tjekke lidt ud på de erfaringer andre bilejere har haft med de forskellige mærker.

mvh dova

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 18-09-05 20:20

Vi har altid kørt Toyota ( ca. 30 år). Har haft flere af slagsen og nu er det en Toyota Avensis Diesel. Den har efterhånden kørt 385.000 km. og værksted har den kun besøgt meget meget få gange, sidst da vi forsynede den med en autopilot. Den har så godt som alt i 'frynsegoder'/ekstraudstyr, idet vi sætter komfort meget højt på grund af de mange timer der tilbringes i bilen. Den er totalt driftsikker, kører som en drøm og spinder som en mis.

I øvrigt havde vi ledt efter en Toyota Diesel i flere år (på grund af meget lang transporttid til job) - vi havde næsten opgivet og var så småt begyndt at kigge efter Mercedes. Vi prøvekørte endda et par Mercedes men de faldt ikke i vores smag (på grund af dårlig plads). Pludselig var den der så, denne Avensis Diesel og vore bønner var blevet hørt

Derfor - hvis du er ude efter en bestemt bil, så lad være med at opgive, bliv ved og ved og ved - den skal nok dukke op på et tidspunkt.

Og m.h.t. biler....UHHH det er i højeste grad et temperamentsspørgsmål

God jagt!

Knus til alle fra vil.du

Kommentar
Fra : dova

Dato : 18-09-05 20:38

Sådan lidt uden for spørgsmålet....

ØØeeehh vil.du hvilken Mercedesmodel har du prøvekørt hvor der er mindre plads end i en Avensis????

Jeg har kørt Mercedes i mange år,(den sidste jeg havde kom jeg af med, da den havde kørt ca 750000 km) og den eneste jeg lige kan komme i tanke om med mindre plads (og dårligere komfort end Toyota), må være den lille babymercedes
A-model

Kommentar
Fra : g_h

Dato : 18-09-05 23:15

@Dova
Både 190 og C klassen har da mindre bagsædeplads, end en Carina E
Ellers:
Bilmagasinet har i en brugtvognstest proklameret, at en Carina E er noget nær det mest driftsikre, der findes!
Historier om E'er, der kører 100.000km og mere før bremserne skal renoveres, er ikke sjældne!
Med hensyn til Peugeot, er det bevist, at PSA ikke har styr på kvaliteten.
Hvis ikke de står og brænder på parkeringspladsen, står de sikkert på værkstedet, for at få skiftet afviserarm, varmeelement i forsæderne eller en af de andre typiske fejl, for anden, tredie eller sågar fjerde gang!
Hørte lige om en ejer af en 307, der har været på værksted 7 gange i år og skal det igen på Tirsdag! Denne gang dog service

Kommentar
Fra : dova

Dato : 19-09-05 00:00

Narh, okay g-h, bagsædepladsen i en C-model kender jeg så ikke lige (som en af de få MB), men kan ikke forstå du siger det med 190eren (den er dog heller ikke lige min yndlingsmodel, men det er bestemt ikke p.g.a. pladsen).

Jeg har siddet bag i en Avensis et par gange, og den var jeg ikke imponeret over, selv om det var svogerens spritnye bil.(min mand som er 185 cm, sad da faktisk med knæene inde i sædet foran) . Men det er da rigtigt nok, at den har et rimeligt ry m.h.t. især motoren.

Men alligevel: Carinaen frem for Avensis.

Peugeot turde jeg heller ikke købe, lige som de fleste andre franske biler.

mvh dova

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 19-09-05 00:39

Man kan få en meget fornuftig 406 til den pris.

(Jeg mener ikke der er nogen grund til at køre andet en franske biler.)

Kommentar
Fra : fusses

Dato : 19-09-05 09:10

Hej fisherprice

Vi har tillige kørt Toyota carina E først commandoren i en 2,0 D meget behagelig og kvik (den blev desværre mast) nu har vi så carina E str. 1,8 fra 1996 og den har lige rundet 190000 køre som en drøm og bliver serviceret 2 gange årligt! INGEN problemer og er billig i reservedele!! Hvlket tillige også er vigtigt!!

kik f.eks her

http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=272401323&page=3

Dette er bare et bud og alt efter hvor du bor men der er flere af sammen slags!

Godt jagt

Fusses

Kommentar
Fra : fh1dk

Dato : 19-09-05 09:55

Jeg vil vælge Folkevognen om det så er Golf/Vento/Bora/Passat kommer jo an på hvor meget plads du skal bruge, 1,8 modellen er en meget rubust motor, der kan tåle meget og så er den rimelig i reservelspriserne.

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 19-09-05 21:23

Hør på de der siger carina e.Det er en fantastisk god bil, En bil du kan stole på,aldrig på værksted. Hold dig væk fra franske biler.Se her: http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=281161
alimak

Kommentar
Fra : fisherprice

Dato : 19-09-05 21:31

Ja, mon ikke man så skulle lede efter carinaen?

Har dog den seneste tid kikket lidt efter dem, og set at der er både en "kedelige" model og en "sporty" model. Er disse modeller kendetegnet ved "version"-navn eller lignende?

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 19-09-05 21:43

Vi har osse kørt Carina, den er også god, det har alle de Toyota'er vi har haft, været. Vi har haft i rk.følge Carina, Carina E, Corolla, Camry og nu Avensis - ingen af dem nåede at blive du's med noget værksted

Vi ER Toyotafans her

Dova> Jeg husker ikke længere hvilke Mercedes det var vi prøvekørte men en af dem hed vist M 190, vi prøvede tre så vidt jeg husker og ingen af dem havde dne plads vi ønskede MEN - hvis dén Avensis Diesel ikke pludselig var dukket op i vort synsfelt, så var vi nok alligevel gået et par størrelser op og havde fundet en Mercedes.

God jagt fisherprice og god fornøjelse med din nye bil, hvad du så end finder ud af

Kommentar
Fra : fisherprice

Dato : 19-09-05 22:59

har nu ledt lidt, kan se man kan få XLI, SXI, GLX, GLI, GINZA, GLS, GXI - hvad er hvad, eller rettere, hvad skal man vælge?

Kommentar
Fra : fisherprice

Dato : 19-09-05 23:02

...og hvad med motorstørrelse? 1.6? eller er bilen for stor/tung til motorstørrelsen?

Kommentar
Fra : fh1dk

Dato : 22-09-05 13:45

1,6 er for tung efter min smag, men du må prøve dig frem.

Kommentar
Fra : fisherprice

Dato : 22-09-05 22:06

"1,6 er for tung" mener du at motoren skal være større?

Kommentar
Fra : Kim_Kristensen

Dato : 23-09-05 19:28

Har jeg forstået dine ønsker/krav til fremtidig bil korrekt, vil jeg da anbefale at du også kigger på Honda Accord og Civic. De er begge klippestabile og forholdsvis brændstoføkonomiske, de har begge det udstyr du eftersøger og ofte også lidt til. De modeller jeg taler om der dem her:

http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=284800127&page=5

http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=303600192&page=5

Nu er det bare eksempler, og prisen skal man jo aldrig æde uden kamp.

Med venlig hilsen Kim

Kommentar
Fra : fisherprice

Dato : 02-10-05 18:28

hvad med rust i toyota'en (carina e)? Kan ikke helt forstå det med at vectra og astra skulle rust altså dem efter 1998. Er det mig der tager fejl eller skulle opel efter 1998 ikke være forbedret?

Kommentar
Fra : Drystin

Dato : 31-01-06 20:50

jeg har kørt samme pug 306 i to år uden fejl, jeg har købt en hvor alle service var overholdt og forsatte med at overholde dem, de eneste udgifter jeg har haft var de normale slid dele som bremser kilerem tandrem osv.
det skal siges at det heller ikke var dyrt at skifte på en 1,6 kilerem kan være meget dyrt på nogen modeller, så hvis når du køber ny bil, så check service bogen om hvornår den er blevet skift og hvor meget det ville koste af skifte den hvis den ikke er skiftet, dette gælder alle biler med kilerem.
nogen biler kan det koste 5000+ at skifte sådan en.

Af dem du har skrevet, ville jeg helt klart vælge golf, men du kan også få en fin audi a3 1,6 måske 1,8 til 100.000,-

har selv haft en a3 1,8 turbo, overdrevet dejlig bil komforten er i top, man siger jo VW og audi er det samme, så helt klart Golf, men hvis du vil ha' meget udstyr til billige penge så er det pug fremfor VW Audi.

Godkendelse af svar
Fra : fisherprice

Dato : 01-02-06 20:09

Tak for svaret dova.