/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / Linux / Spørgsmål
10  BjarneD 875
Wma filer på linux ?
Fra : anders_bak
Vist : 654 gange
100 point
Dato : 17-09-05 17:19

Jeg har fået fingerne i en gammel bærbar som jeg vil koble på mit steroanlæg og bruge som jukebox og overvejer om jeg skulle sætte den op med linux.
Mit problem er at det meste af min musik ligger som wma filer der jo er et windows format, og jeg er derfor usikker på om det kan lade sig gøre at afspille filerne på et linuxsystem. Er der nogen der kan svare på det?

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 17-09-05 17:32

De fleste Linux´er kan afspille dem.
Det er bare et spørgsmål om at åbne dem rigtigt.
Højreklik på det nummer du vil afspille, og der kommer flere valgmuligder frem.
Men prøv dig frem.

Accepteret svar
Fra : nebis

Modtaget 110 point
Dato : 17-09-05 17:39

Du kan afspille wma filer med xine som du finder her: http://xine.sourceforge.net

Godkendelse af svar
Fra : anders_bak

Dato : 20-09-05 12:20

Tak for svaret nebis.