/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Andet telekom. / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 810
Priser for Mbyte
Fra : Thylle
Vist : 332 gange
88 point
Dato : 15-09-05 09:20

Hey..! Har et problem med at finde ud af hvad det koster når man afregner pris pr. Mbyte..?

Kunne fx godt tænke mig at vide hvor menge byte der bruges når msn kører..? Når man taler over skype..? eller når der er slået et webcam til..? Hvis man sender et billede..?

Det er så svært at finde ud af, så en god forklaring, eller en god hjemmeside, kunne være rigtig godt..!

Mvh Thylle

Accepteret svar
Fra : erling_l

Modtaget 98 point
Dato : 15-09-05 09:34

Dette er saxet fra TDC - mon ikke du kan finde lidt sammenligneligt her ?

Sende/modtage 75-100 e-mails ca. 1 MB
Surf på 6 hjemmesider ca. 1 MB
Netbank (pr. besøg) ca. 1 MB
Chat i 12 timer ca. 1 MB
Netspil (TV2 browserspil) i 1 time
Netspil (Warcraft) i 1 time
Netspil (Counter-Strike) 1 time ca. 1,5 MB
ca. 3 MB
ca. 10 MB
Lyt til musik fra P3 (ca. 4 min) ca. 2 MB

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 15-09-05 09:40

Msn bruger i princippet ikke noget, fordi det kører, men når du sender/modtager, svarer det til normal mail (nok i virkeligheden lidt mindre, da beskederne tit er kortere ved chat end med mail

Skype kan du nok sammenligne lidt med "lytte til P3" - nok en lille smule højere pga. egen trafik

Webkamera.... noget forskelligt efter kvalitet af billede (størrelse / opløsning) - handler lidt om, hvor meget dit kamera er sat op til - men prøv at checke din manual. Umiddelbart vil jeg tro, at det ligger omkring 1 MB i minuttet

Et billede - tja.... en max opløsning på 1024x768 fylder ca 1 MB / 2,5 billede
Ixus 700 i max opløsning (7 Mpixels) svarer til 2,5 - 3,5 MB pr billede

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 15-09-05 09:41

Dette er hvad der står på TDC hjemmeside, ved et af deres forslag til bredbånd. Men det bliver kan da blive noget af et arbejde, for dig, at tjekke de forskellige forbrug for msn, webcam osv.

*** Du har ubegrænset forbrug på 4096/256 Kbit/s og 4096/512 Kbit/s indtil 1. januar 2006. Herefter er det forbrugsafregning, hvor du har 5 GB (5.120 MB) forbrug inkluderet hver måned. Forbrug udover 5 GB koster 20 øre pr. MB, indtil du når prisloftet på hhv. 899 kr./md. (for 4096/256 Kbit/s) og 999 kr./md. (for 4096/512 Kbit/s). Prisloftet svarer til den maksimale regning du kan få pr. måned for abonnement + forbrug. Herefter er forbruget frit.

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 15-09-05 09:44

Her er et rigtigt godt program til at overvåge hvad, der bruger hvormeget,
hvornår og hvordan på internettet.
http://www.netlimiter.com/
Gambrinus

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 15-09-05 09:50

Der er 28 dages prøveperiode, men de 30 $ er godt givet ud.
Gambrinus

Kommentar
Fra : Thylle

Dato : 15-09-05 10:31

Hmm.. okay..! Det lyder dyrt.. hvad er normal prisen s for en Mbyte..?

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 15-09-05 10:50

Det kommer da an på din udbyder og hvilket abonnement du har.
Gambrinus

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 15-09-05 10:52
Godkendelse af svar
Fra : Thylle

Dato : 31-10-05 10:30

Tak for svaret erling_l.