/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
10  Fijala 1204
problemer med netværksforbindelsen
Fra : jeanette18
Vist : 603 gange
50 point
Dato : 14-09-05 20:50

Jeg sidder på "arbejdshesten" pc`er 1 - og ønsker forbindelse til pc`er nr 2 "jeanettescomp".
Jeg får så denne her meddelelse: http://www.janum.net/itsvar/images/jeanette18_netvaerksstien_blev_ikke_fundet.jpg

Mærkelig fordi nogle gange virker kommunikationen, andre gange gør den det ikke. Zyxels router som forbinder netværket i vores hus er opdateret, ligeså er min interne zonealarm firewall pro det også.
pc`er 2 kunne heller ikke få forbindelse til 1`eren. Ingen pc`er kunne ses på netværket, hverken fra den ene eller den anden pc`er.
Har prøvet at køre et par ping kommandoer i kommandopromten -uden resultat - fik jo kun timeout.
Har ikke den helt store indsigt i problematikken - så en hånd er er kærkommen:)

Kommentar
Fra : DJ_Puden

Dato : 14-09-05 21:04

Og du har husket at dele (share) de harddiske der skal kunne ses på netværket?

Kommentar
Fra : jeanette18

Dato : 14-09-05 21:11

dj_puden> ja det har jeg gjort:)

Kommentar
Fra : bba

Dato : 14-09-05 23:43

Du kan starte med at køre ipconfig på begge maskiner og få ip adresse, derefter skulle du kunne ping'e maskinerne,
hvis dette ikke er muligt sidder de ikke på fysisk samme netværk og er konfigureret forkert ..

Prøv det til at starte med ... Good Luck /BBA

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 15-09-05 11:07

http://cubus-adsl.dk/elteknik/netvaerk/ipxspx_netbeui.php
..og kig andet sted hvor du har spurgt om det samme.

Accepteret svar
Fra : TulleRulle

Modtaget 50 point
Dato : 22-11-05 00:02

du skal konfigurerer din firewall, så den accepterer forbindelse fra din anden pc. Indtast ip adressen på den indkomne pc. Dette gøres under menuen firewall (zonealarm) og zones. Tilføj ip adressen her.

Håber du kan bruge svaret ...

Kommentar
Fra : TulleRulle

Dato : 22-11-05 00:57

Hejsa igen

Det er rigtigt hvad BBA skriver ..... men ipconfig er ógså underlagt din firewall, så du er nødt til at ordne din firewall først....

(hilser pænt på BBA .... ring når du får tid -TLM- )

Kommentar
Fra : jeanette18

Dato : 10-01-06 00:42

Tak for indlæggene. Systemet virker efter hensigten:)

Godkendelse af svar
Fra : jeanette18

Dato : 10-01-06 00:43

Tak for svaret TulleRulle.