/ Forside/ Teknologi / Hardware / Lydkort / Spørgsmål
10  Sunowich 657
HJÆLP...
Fra : michaels20
Vist : 694 gange
300 point
Dato : 12-09-05 22:17

Halløj, Jeg har et problem med et Lydkort,
Har formateret en bærbar pc Af mærket Webtech Med en Pentium 4 processor Modelnummeret er: n356s1, Har så lagt WIN XP med Servicepack 2 ind, men Har siden jeg installerede Win XP ikke haft Lyd på, derefter opdaterede jeg til SP2 men det virkede stadig ikke. Det virkede før, den blev formateret osv men nu siger det ikke en klink. win xp siger at lydkortet er et C-Media Ac97, men den skriver at enheden ikke kan starte, har osse prøvet at fjerne, genstarte osv, men uden resultat, hvis jeg så installerer en driver fra Realtek: Ac97 ser det hele ud til at blive installeret osv men der er ingen lyd på... Hva kan jeg Gøre???? Det haster.....

Kommentar
Fra : bsservice

Dato : 12-09-05 22:22

Prøv at gå i kontrolpanel / system / hardware / enhedshåndtering klik på dit lydkort og bed om at geninstallere driveren.

Endelig kan du gå ind Webtech's hjemmeside og prøve at downloade deres drivere og evt. en how to

Kommentar
Fra : michaels20

Dato : 13-09-05 05:22

Kan ikke finde Webtech´s hjemmeside. kun et sted hvor jeg kan købe batterier
har prøvet at geninstallere snart 20 gange

Kommentar
Fra : fluffyclaus

Dato : 13-09-05 09:08

C-Media Ac97, rapporterer ofte en code 10, ved brug af nyere drivere. Prøv at hent en ældre version her : http://members.driverguide.com/driver/detail.php?driverid=136560 Det plejer at løse problemet..

Vh fluffy

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 13-09-05 09:14
Accepteret svar
Fra : fluffyclaus

Modtaget 300 point
Dato : 13-09-05 09:23

http://forums.bit-tech.net/showthread.php?t=96462 En anden med samme problem, har fundet løsningen....

Vh fluffy

Kommentar
Fra : michaels20

Dato : 13-09-05 22:39

Fandu ud af at jeg kunne finde en driver, det hed godtnok Ac 97, men var et sitemedia åbenbart. så prob. er løst. fluffy får points, da han kom med den bedste løsning, (via bios)

Godkendelse af svar
Fra : michaels20

Dato : 13-09-05 22:39

Tak for svaret fluffyclaus.