/ Forside/ Interesser / Rejser / Camping / Spørgsmål
10  ans 800
Hamburg
Fra : boots
Vist : 5469 gange
50 point
Dato : 12-09-05 19:42

Skal til Hamburg som turist nogle dage i oktober. Er der nogen der har ideer til nogle seværdigheder, som man skal gå efter?? Er der nogle ww2 museer?? Eller andre spændende ting??

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 12-09-05 19:51

Her er et link hvor diverse seværdigheder er beskrevet, man kan endda slå to fluer med eet smæk og få et tjeck hos en tandlæge samtidig ;)

http://www.europainfo.dk/tyskland/tyskland_hamburg.htm

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 12-09-05 20:12

Willkomm-höft i Wedel(forstad) Her kan man se alle de skibe som sejler på elben, som velkomst for hvert skib spilles dets nationalmelodi. Der kan være gang i melodierne for de sejler tæt. Det er et sted der er godt at tage hen en eftermiddag, da der er en restaurant, hvor man bla. kan få kaffe og kirch-torte. Der er også et skibsmuseum.

Landungsbrücke er et godt sted at gå hen og spise om aftenen, måske efterfulgt af en gåtur gennem Reberbahn.

Ellers er Hamborg en dejlig indkøbsby.

Accepteret svar
Fra : trimare46

Modtaget 25 point
Dato : 12-09-05 23:16

du skulle tage dig tid til en tur op i tv-tårnet. der er en hyggelig restaurant i et par hundrede meters højde, og den kører rundt i et adstadigt tempo, så man kan nå at se hele byen et par gange mens man spiser. det er virkelig en oplevelse.
så er der også den gamle elb-tunnel. den skulle du også prøve. det er en meget lille tunnel, hvor der kun kan køre en bil ad gangen.
og husk lige, at hvis turen går til reberbahn, skal man ikke medbringe kvinder. det er ikke fordi man skal på bordel, men kvinder er absolut ikke velkomne. der bliver spyttet og råbt efter dem, og hold så lige godt fast i tasker og tegnebog. (her taler jeg af erfaring)
skulle du/I få lyst til et hyggeligt lille værtshus, ligger der et der hedder alte shiffertref i gaden lige bag det danske hus. det er tæt ved frihavnen, og i det kvarter hvor alle de store banker ligger. bydelen hedder messberg, men gadenavnet husker jeg ikke.
håber det er noget der kan bruges

Godkendelse af svar
Fra : boots

Dato : 15-02-06 13:29

Tak for svaret trimare46.