/ Forside/ Teknologi / Internet / Udbyder (ISP'er) / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 510
TDC - er jeg den eneste ?!?
Fra : Fnollerpige
Vist : 661 gange
50 point
Dato : 20-10-02 20:55

- er jeg den eneste der iaften synes at TDC ( tidligere Opasia startside ) kører ad h....... til ?!? Vil bare høre om andre har problemer eller det bare er mig eller min computer der har fået et mindre flip, min mail fungerer oss`dårligt..... så inden jeg får hidset mig mere op, og sender dem en "skælde-ud-mail" tænkte jeg at jeg nok hellere lige måtte lodde stemningen først.
Får "serveren blev ikke fundet" hvert andet øjeblik.

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 20-10-02 21:17

Hej Fnollerpige!

Jeg har Oncable og synes også nettet har været langsomt, er noget bedre p.t.

Prøvede lige at taste opasia.dk og så fik jeg i stedet http://tdconline.dk/ så de er åbenbart i gang med nogle omlægninger.

Desuden så synes jeg også Kandu.dk har været meget langsomt her i aften; men er også ved at blive bedre.

Skyldes måske, at hele Danmark lige skal på Internettet før ny arbejdsuge og fjernsynet her i aften.

Mvh
Bjarne H

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 20-10-02 21:25

Bjarne_H - ja det kunne tænkes at være grunden, den du nævner med at mange er på nettet inden det igen går løs, men har dog aldrig før oplevet det værende SÅ sløvt og elendigt både i mailprogram, og på Internettet før.

Hvad angår Kandu.dk så er den ALTID sløv synes jeg ( i hvert fald i de måneder jeg har besøgt stedet her ) men ustabiliteten på det øvrige net er klart ringe og har været det de sidste to - tre dage .... men måske det skyldes TDC`s omlægninger - det tror jeg gerne.
Kandu.dk kunne godt trænge til en heftig "opgradering" de har svært ved at håndtere det en gang imellem.

Nå, men ville oss´blot se om der var andre end mig arme TDC kunde der havde problemer.

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 20-10-02 21:53

Hej igen!

Har du prøvet at kikke på din systemovervågning m.h.t. til CPU brug?

Der er nogle der har problemer efter at have været på nettet i et stykke tid og måske samtidig brugt Windows Medieplayer, dette vedrører Windows XP om endre vers., ved jeg p.t. ikke.

Men kontroller lige og vend tilbage hvis du vil have yderligere oplysninger. jeg ka ikke lige mindes at have fået at vide, hvilket styresystem du bruger. Men hvis du bruger Windows XP skal CPU-forbrug være mellem 1 og 10% (højreklik på tray-bundlinie og vælg jobliste) hvis du ikke har andre programmer kørende.

Mvh
Bjarne H

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 20-10-02 22:00

Bjarne_H - kører ikke XP, men 2000 - og nej det er ikke CPU`en - den ligger på 1 % næsten uanset hvad jeg laver, det er nok bare TDC der funker dårligt i øjeblikket, er næsten overbevist om at det er dem og ikke mig - havde bare lige lyst til at se om mange andre led under det som jeg - men det ser det ikke ud til.

Accepteret svar
Fra : Bjarne_H

Modtaget 50 point
Dato : 20-10-02 22:12

>Fnollerpige - OK ; men det kunne jo være, og Kandu er da særdeles langsom i aften.

Ha´ en (fortsat) god aften!

Mvh
Bjarne H

Godkendelse af svar
Fra : Fnollerpige

Dato : 20-10-02 22:49

Tusind tak i lige måde Bjarne_H ....
og tak for du gad bruge tid på det ... ja enig Kandu er oversærdeles flad i betrækket
( igen )

Kommentar
Fra : alsborgit

Dato : 20-10-02 22:50

TDConline og TDC webmail kører udmærket, som de plejer, Kandu kører lidt hurtigere end den plejer.

Mvh. Jan

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 21-10-02 00:07

Hej igen!

Selv tak - når jeg er på, og der en der efterspørger noget, så prøver jeg at svare hvis jeg mener jeg kan bibringe med noget - ellers så holder jeg mig væk.

Har lige været lidt væk - virker som om Kandu m.fl. igen er blevet hurtigere, hvad jeg typisk også oplever, jo senere det bliver på aftenen, der er nok fle A-personer end B :)!

Mvh
Bjarne H