/ Forside/ Teknologi / Hardware / Lydkort / Spørgsmål
10  Sunowich 657
LYD PIST VÆK I NOTEBOOK....
Fra : dhmoelsted
Vist : 537 gange
100 point
Dato : 12-09-05 16:26

Godt nok er det lidt tidlig men mon nissen har været på spil...
min kone har en hp notebook 5000 serien, pludslig som uden nogen grund forsvandt lyden ,jeg makkede med skittet, har så heldigvis en søn der er rimlig skrap han fik via fjernsupport kontrolpanelet lyd og lydinstillinger,her var pludselig 2 flueben således at den kun kunne afgive digitallyd, nu til det store spørgsmål hvorledes er de 2 flueben kommet der, fruen påstår hårdnakket at hun aldrig har været inde i den lydindstilling , er der et bud på hvorledes det er sket.... kunne det være en virus eller hva ved jeg...hun bruger meget headsæt og taler meget over skype om det er grunden...
mvh
Hans

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-09-05 16:28

Et eller andet program du/hun bruger har ændret indstillingerne uden at stille dem tilbage.

Accepteret svar
Fra : Fijala

Modtaget 100 point
Dato : 12-09-05 18:30

Tja det kan være svært at sige. Et eller program der er downloadet kan stille om på det for at lyden skal passe til netop det program. Virus det tror jeg ikke. på, det er ikke noget der normalt sker at virus laver den slags indstillinger.

På jobbet idag ville vores kontordame lave løn til folkene og da hun ville ind på Multiløn ville den ikke. Da var der pludselig sat et flueben i en sikkerheds indstilling. Hun har været 14 dage på ferie og ingen har rørt hendes pc i mellemtiden undtagen jeg der har lavet en opdatering af windows medens hun var væk, så den indstilling kommer nok derfra.

Jeg tror ikke i skal være bange for det. Ellers prøv at scanne jeres pc igennem med jeres Antivirus program (for i har vel antivirus på )

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 12-09-05 19:44

Har du farvede markeringer på tasterne.
Og en tast [FN]
så tryk på FN og en af de farvede taster med en HT der er /

Kommentar
Fra : dhmoelsted

Dato : 12-09-05 19:55

hej eyvind
tager du lidt gas på mig, jeg er slet ikke med, men jeg tror det er som fijala siger , hun har taget en lydfil ned der har ændret grundindstillingerne og så efterladt pc uden lyd....
hans

Kommentar
Fra : dhmoelsted

Dato : 12-09-05 19:55

hej eyvind
tager du lidt gas på mig, jeg er slet ikke med, men jeg tror det er som fijala siger , hun har taget en lydfil ned der har ændret grundindstillingerne og så efterladt pc uden lyd....
hans

Godkendelse af svar
Fra : dhmoelsted

Dato : 12-09-05 20:42

Tak for svaret Fijala.
      det lyder fornuftigt der tages meget forskelligt ned , og så lyder det da rimligt nok at det er sådan det forholder sig
mvh hans

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 13-09-05 16:27

Tak tak.
Når det drejer sig om computere er der ikke altid svar på alting, men sommetider skal man bare lade være med at spekulere over hvorfor det er som det er og så bare acceptere tingene som de er. Jeg er selv en stædig rad og vil gerne have forklaring på alt hvad der går galt med computeren, men får det ikke altid.