/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
fiesta--forurening
Fra : nejrup
Vist : 477 gange
50 point
Dato : 07-09-05 11:52

kassert til syn,forurener for meget.
har 2 løse gummislanger i motorrummet,hvor mon de høre til.
har vi et bud

Kommentar
Fra : pims

Dato : 07-09-05 18:15

den ene kunne måske være til vacumpumpen, den kunne måske sidde mellem luftfilter og topdæksel. Men din forurening skyldes nok snare at din karburator skal justeres.
Hilsen Pims

Kommentar
Fra : pims

Dato : 07-09-05 18:17

Den mellem luftfilter og topdæksel, er selvfølgelig den anden...det var det jeg mente.

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 07-09-05 18:33

Er det vakumslanger så vil den antagelig vis bilve god igen ved at montere slangene.
alimak

Kommentar
Fra : nejrup

Dato : 07-09-05 19:53

men hvor skal slangerne sættes på,de har ikke været monteret imens jeg har haft bilen(10mdr.)

Kommentar
Fra : pims

Dato : 07-09-05 20:24

Hvis det er vacumslangen, skal den gå fra karburatoren til den runde dåse på strømfordeleren. Hvis den anden slange ikke er den mellem topdæksel og luftfilter, må du prøve at hvor den starter henne.
Hilsen Pims

Kommentar
Fra : nejrup

Dato : 08-09-05 20:03

det er slangerne fra pulse-air ventilen+purge solniode ventil

Kommentar
Fra : nejrup

Dato : 08-09-05 20:04

fiesta er fra 93 og er en 1,3cl.

Kommentar
Fra : kogalejy

Dato : 09-09-05 02:09

Ford tilbyder et gratisk synstjek, her bliver bl.a.udstødningsgassen målt og ved den lejlighed viser man hvad der skal gøres for at rette fejlen, selvfølgelig har de den bagtanke at få lov til at reparere fundne fejl, men hvis det i dit tilfælde er et formodentligt enkelt indgreb, kan det vel betale sig at lade Ford ordne det, efterfølgende kan du få en udskrift fra målingen, så du med sindsro kan møde op til omsyn, under alle omstændigheder bliver du nødt til at få kotrolleret Co- inden omsynet ellers spilder du jo dine penge. Mvh. K.

Kommentar
Fra : nejrup

Dato : 12-09-05 13:39

kan det skyldes olie forbrug,at den kasseret til syn pga. forurening

Kommentar
Fra : kogalejy

Dato : 13-09-05 22:04

Nej!

Kommentar
Fra : kogalejy

Dato : 13-09-05 22:20

Bilassistenten ved synet burde have fortalt hvad type forurening din bil forvoldte, hvis den sender en blå røgsky ud, ja så forbrænder den jo mere olie end den skal, men det er som regel Co og Co2 udslippet man er opmærksom på ved bilsynet. Du mangler at fortælle om den bruger meget olie, gør den det ligger fejlen i slidte ventilstyr og stempel-cylindreforhold, men iøvrigt kan man ikke reparere en bil ved at snakke om den, du må foretage dig noget, f.eks. at bruge mit tdligere indslag. Mvh. K.