/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Eberspächer fejl 30
Fra : tekimex
Vist : 4851 gange
40 point
Dato : 04-09-05 23:08

Hej
Jeg har lige monteret et brugt Eberspächer D4W SC B i min Xantia.
Da jeg startede det første gang virkede alt som det skulle, men nu skriver den F30 efter ca. 15 sek.
Er det en fejl jeg selv kan ordne ?
Er der eventuelt et sted hvor jeg kan se hvad fejlkoderne betyder ?
Mvh. tekimex

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 05-09-05 05:44

Kontakt evt. ketner. De har alt udstyr til reparationer af Ebersprächer.

Med venlig hilsen
hawaii

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 05-09-05 12:35

Har selv sådan en Eberspächer i min båd, om det lige er den type kan jeg ikke huske.
Det er ikke den første jeg har sejlet sammen med, og jeg har tit haft problemer---indtil en forhandler fortalte mig, at det vigtigste ved disse varmere var, at starte dem MINDST 1 gang om måneden (uanset årstiden).
Siden har jeg aldrig haft problemer.
Den tekniske hjælp kan du få hos enhver forhandler, evt. lastbils- eller bådforhandler.
Jeg vender lige tilbage, hvis min er samme type, og hvis der står noget om fejlkoder i min manual.
Mvh
dabj

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 05-09-05 18:31

Sorry--jeg kan ikke hjælpe dig, min er type D1L C og der er ingen fejlkode med nr. 30

Kommentar
Fra : tekimex

Dato : 05-09-05 23:05

Hurra!
Jeg har fundetet link, hvor der står alt om rep. af Eberspächer B og D 4 og 5 W SC inks. fejlkoder.
Linket er her hvis andre kan have brug for det:
http://www.termomarin.no/contentframes/bruksanvisninger/Hydronic_B-D4WS_feilsoking_og_reparasjon.pdf

Tak for hjælpen.
Mvh. tekimex

Accepteret svar
Fra : dabj

Modtaget 40 point
Dato : 12-10-05 16:22

Kære kandubruger!
Du har stillet dette spørgsmål i kandu for over 1 måned siden og fået svar.
Det er almindeligt i kandu at man takker for hjælpen og lukker spørgsmålet. Når du ikke har gjort det, skyldes det formodentlig en forglemmelse eller ukendskab til hvordan.
Man takker for hjælpen ved at acceptere et af svarene, dette gøres ved at trykke på ”accepter som svar” ovenover og til højre for det svar du synes er bedst.
Det er muligt at svaret/svarene ikke er lige hvad du håbede på, men så vælger du blot det svar der kommer nærmest.
De point du har udsat som belønning for et svar, er alligevel tabt for dig i samme øjeblik spørgsmålet er stillet.

Mvh.
dabj

Godkendelse af svar
Fra : tekimex

Dato : 13-10-05 17:58

Tak for svaret dabj, det er der nu rettet op på.
Og ja du har ret, jeg havde ikke helt forstået hvordan det fungerer her på Kandu.
Jeg fandt selv det perfekte svar og det det skrev jeg også, men som besvarelse og ikke som accepter som svar.
Jeg skrev også Tak for hjælpen, det er mig der er tekimex.