/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
køb af medicin på nettet
Fra : kirkebyhenrik
Vist : 4654 gange
20 point
Dato : 04-09-05 00:36

Er der nogen der ved hvor man kan købe medecin på nettet uden brug af recept ?
Jeg ved der er mange internet firmaer fra usa, men det er meget svært at overskue, har nogen prøvet at købe, hvordan og hvor ?

på forhånd tak
med venlig hilsen Henrik Sørensen (henrik.sinne@oncable.dk)

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 04-09-05 00:43

Pas MEGET på med at købe medicin i udlandet. Megen medicin der er forbudt i DK kan købes over nettet. Men der er ingen garantier forbundet med et sådant køb. Du risikerer at medicinen er direkte farlig at indtage, specielt hvis du indtager den sammen med andre medicamenter. Indtag ALDRIG medicin som ikke er ordineret i samarbejde med din læge! Han har overblikket og viden om hvilke medicamenter der kan tages samtidigt uden at modarbejde hinanden.
Begrebet "selvmedicinering" er et FY-ord fordi det rent faktisk er livsfarligt.

P.S.: Hvis den i udlandet købte medicin er ulovlig i DK og bliver fundet i toldkontrollen, får du en kraftig bøde.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 04-09-05 00:44

Du skulle helst ikke kunne købe receptpligtig medicin på danske sider i hvert fald.

og fra USA....Ja, når forsendelsen kommer gennem tolden og bliver tjekket.
Hvis det så er noget der står på listen over ikke godkendt eller receptpligtig lægemidler, så får du det ikke, men derimod en skrivelse fra Lægemiddelstyrelsen, om at det produkt du har købt, er beslaglagt, da det er i strid med lovgivningen at udlevere det.

Det kender jeg et par tilfælde, hvor det er gået sådan, og så er de penge spildt

mvh dova

Kommentar
Fra : ans

Dato : 04-09-05 00:47

En syg idé at købe medicin på nettet.

Kommentar
Fra : kirkebyhenrik

Dato : 04-09-05 00:54

jeg er udemærket klar over risikoen for at det bliver taget i tolden, og ang. medicinen er jeg udemærket klar over hvad det er for noget, hvad det gør og hvor meget der skal til. Jeg har studeret denne type medicin i 4 år så det er ikke et problem. I bund og grund drejer det sig om min forlovede der er blevet fejl diagnogstiseret og kan da ikke få hendes nødvendige medicin mere. Jeg ville bare gerne vide om nogle har haft god efaring med at købe medicin over nettet og hvor ?

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 04-09-05 00:58

Hvorfor pokker skrev du ikke det i selve spørgsmålet? Så havde du sparet os for belæringerne og dig selv ligeledes.
Søg på Google. Så finder du nok noget.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 04-09-05 01:05

Hvis din forlovede ikke kan få sin nødvendige medicin (hvem har for øvrigt bestemt, at det er nødvendigt) fordi hun er fejldiagnosticeret, er det jo op til hende at, enten klage over afgørelsen eller forlange en ny undersøgelse af lægerne.

Hvilken medicin drejer det sig om?

mvh dova

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 04-09-05 11:41

Det var sørme godt lillearne, at du lige kunne sætte den på plads. Hvad skulle Kandu dog gøre uden dig som moralens vogter og dine dybsindige belæringer, og du gjorde det endda helt uden at svare på det oprindelige spørgsmål.

Flot psykoarne......

Kommentar
Fra : ampere

Dato : 04-09-05 13:13

Hej Henrik

De steder hvor du kan købe recepligtig medicin uden recept, risikerer du og din kæreste at få tilsendt kopimedicin. I vil overhovedet ikke kunne se forskel og hun kan blive frygtelig syg. Jeg vil derfor ikke anbefale en hjemmeside der handler med medicin der i Dk er receptpligtig.

Har din kæreste ikke mulighed for at skifte læge og få nogle "nye øjne" på sagen istedet?

Mvh. AMP

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 04-09-05 14:31

Du bør holde dig til apoteker indenfor EU, så er der ikke problemer, hvis det ikke ligefrem drejer sig præperater som er forbudte at indføre, men det behøver det jo ikke at være.
En mulighed er fra Tyskland, hvor apotek hedder apotheke, her er et link ellers kan du forsøge at søge videre http://www.medknowledge.de/medikamente/internet-apotheken.htm
Det kan tit være et problem at få et medikament man tidligere har fået fordi det ikke længere importeres til dk, men kan fåes i andre lande. Tit må man tage til takke med et kopipræperat og de ofte medfølgende bivirkninger herhjemme.

I disse internettider er det bestemt helt naturligt at bruge internettet til shopping.

Held og lykke med det.
mvh
qfha