/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
10  Fijala 1204
Webspeed, netværk og deling af printer
Fra : spock28
Vist : 633 gange
200 point
Dato : 01-09-05 22:04

Hvordan får jeg lavet et netværk mellem 2 pc'er, når jeg har TDC Kabel TV Webspeed? Hvordan deler man printeren? De er begge uden problemer på internettet via en switch. Før da jeg havde ADSL var der ingen problemer med at dele filer og printer... Jeg har Windows XP

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 02-09-05 00:12

Du skal bare have en router på....
Der er også noget med at du på dit kabel modem har både en USB og en almindelig netværkstilslutning (nogen påstår - jeg har aldrig selv prøvet) at man kan tilslutte 2 PCer samtdig til dette modem samtidig , så skal du bare have installeret en USB driver til modemet.)
Jeg tvivler lidt på at det vil virke.
Opsætter du en router har du ingen problemer.
Når du har sat det hele sammen - kan du højreklikke på de mapper og printere du vil dele på netværket og følge anvisningen under "deling"
Der er også meget hjælp at hente her : http://kundeservice.tdc.dk/privat/internet/list.php?id=32561&from=0
mvh Benjamin

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 200 point
Dato : 02-09-05 00:53

Prøv at tilføje protokollen NwLink netbios på begge maskiner så burde du kunne oprette lokalnetværk via denne protokol og bibeholde TCP/IP protokollen til din Webspeed. Switch er ingen hindring for at lave lokalnetværk på beskrevne måde.
Husk at Installere deling og aktivere den via den indbyggede netværksguide.
Når du har "hul" igennem og kan se printeren på den anden maskine kan du trække den over og oprette den som netværksprinter.
Lidt gode råd om emnet:
http://www.wintip.dk/win32/guides/net/xp/xp.htm
http://cubus-adsl.dk/elteknik/netvaerk/ipxspx_netbeui.php
http://cubus-adsl.dk/elteknik/netvaerk/hjemmenet.php

GOD FORNØJELSE!

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 02-09-05 08:57

Hejsa

Jeg havde ikke lagt mærke til at du har switch....
Så skal du nok bare kigge lidt i Bjarnes link...
Hvorfor køer det så ikke mere efter du gik væk fra ADSL ?
Var det fordi du havde router på?
mvh Benjamin

Godkendelse af svar
Fra : spock28

Dato : 02-09-05 14:32

Tak for svaret BjarneD. Nu virker det endeligt *S*

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 02-09-05 14:53

Det var jo godt!