/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Modem / Spørgsmål
10  bentjuul 100
56k modem sammen med bredbånd??
Fra : Melander
Vist : 957 gange
500 point
Dato : 01-09-05 21:10

hejsa..

Jeg står foran et fritidsjob som telefonsælger, men jeg har et prob.

jeg får nogle numre jeg skal ringe til, men der skal tastes en kode først så samtalen ikke kommer på vores teleregning, dette foregår igennem et 56k modem som tilsluttes pc og telefon og telefon stik går jeg ud fra men, jeg har allerede internet via en 1 mb bredbåndsforbindelse, hvordan hulen fungere det hele, og hvordan sætter jeg det op..

jeg vil ikke have et indstikskort i min pc, så jeg tænkte på sådan en her : http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=110869

kun seriøse svar og kun fra nogle der virkelig aner hvad de snakker om. på forhånd tak'

hilsen Melander

og gerne meget hurtigt

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 01-09-05 21:30

Mener du hvordan du tilslutter et tlf. modem? Og skal du ind på Internettet for at indtaste den kode?

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 01-09-05 21:40

hej
er din adsl ikke flatrate?
ole

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 01-09-05 22:06

lyder som jyllandsposten
De kræver det og kontrollerer det på en eller anden måde - jeg ville nu heller ikke have modem sammen med bredbånd - men mange bruger det jo til for eks fax osv

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 01-09-05 22:07

hej

det modem der, skal vel bare sættes i usb og så fra telefon stik til modem og fra telefon til modem, men min pc skal kunne komme på nettet, via min adsl samtidig... og nej, jeg skal taste koden foran telenummeretnår jeg ringer op..

jeg har fri forbrug på adsl

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 01-09-05 22:07

er jyllandsposten

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 01-09-05 22:08

skriv nu nogle guldkorn, så går jeg i seng, sov godt

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 01-09-05 22:09

øhh - har du fået vejledning med ????????

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 01-09-05 22:10

der plejer at ankomme det hele plus en vejledning

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 01-09-05 22:12

altså - sender de ikke modem og hele molevitten som de plejer ???????????????

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 01-09-05 22:12

Kan ikke rigtig se hvad du skal bruge et tlf. modem til så? Men hvis du skal bruge et tlf modem skal du ha et voice modem hvor du kan tilslutte et headset da du ikke kan bruge almindelig telefon og telefonmodem samtidigt!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 01-09-05 22:14

Så hvorfor ikke bare bruge din almindelige telefon mens du sidder foran din PC?

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 510 point
Dato : 01-09-05 22:14

jp har deres standard udstyr de sender ud til det de skal bruges til tedd

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 01-09-05 22:15

for at udskille privat og arbejde på en eller anden snedig måde

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 01-09-05 22:18

Så er der jo ingen ko på isen!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 01-09-05 22:19

Men lad være med at ringe til mig

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 01-09-05 22:20

netop ikke - lol - bortset fra at de fleste går op i en spids over modemet i første omgang

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 01-09-05 22:23

ps.. du kan godt komme på din normale adsl samtidig melander

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 01-09-05 22:26

Altså hvad skal man bruge det modem til, når du ved så meget om JP, mirit?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 01-09-05 22:28

kan jeg sq ikke forklare tedd - men har haft det i en periode og datteren har det fra samme sted - øhh havde indtil fornylig - ingen problemer med det.
se 01-09-05 22:15
men hvorfor det absolut skal være det modem - hmmm

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 01-09-05 22:31

Hvad brugte du modemmet til?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 01-09-05 22:32

gik da aldrig op for mig - men sådan er det bare

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 01-09-05 22:40

Ok! Men så behøver Melander altså slet ikke tilslutte modemmet! Da han jo allerede har en internetforbindelse!

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 01-09-05 22:43

jo tedd - det er det der er så firkantet - modemet skiller også telefonforbindelsen - og hold så op med at drille ((((((((spark))))))))

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 01-09-05 22:46

Jeg driller ikke! Men skal modemmet tilsuttes PC'en?? Det lyder sg da fandens bøvlet det der!

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 01-09-05 22:47

jeg kan ikke huske det - men fik hele udstyret og fulgte bare deres vejledning - det kan melander jo også gøre
nupper et flueben og kigger ind imorgen

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 01-09-05 22:48

Hvis man nu er (telefon)sælger, så bruger man vel et eller andet stykke software til at styre hvem man ringer til (lister) og så selvfølgelig i Melanders tilfælde - en opkaldskode der sørger for at telefonregningen konteres det rigtige sted.

Man kan sagtens bruge modemmet til at ringe op - og når der så er forbindelse, så kan man løfte det almindelige telefonrør og afbryde modem-opkaldet.

Jeg gør det stadig indimellem via min "telefonbog" jeg har i access - søg på navnet, posten toner frem, og et tryk på knappen, og så ringer modemmet op.

Så længe modem'et blot bruges som en telefon, og ikke til internetforbindelse (altså ikke noget med at installere virtuelle loopback netkort!)

Mit modem er et voice/fax modem K56 - V90 knaldet i USB porten - og så kan man jo blot flå modemet ud igen når man ikke er på arbejde

mvh berpox

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 01-09-05 22:53

Og inden du køber et modem - så hør da lige i vennekredsen om ikke det skulle være nogen der har sådan et modem i overskud efter de har fået "bræ'bån"

Ellers er det en helt okay pris ~ ca. en flad halvtredser (kan huske mit 9800 baud rate modem i starten af 90'erne kostede næsten 400 gode danske valutaenheder)

mvh berpox

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 01-09-05 22:55

Tror modemmet følger med pakken fra JP, berpox! Ellers er det da for sølle! Svarer til at man skal købe en bil for at blive chauffør!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 01-09-05 22:57

Tror jeg har et 2800 baud modem et eller andet sted! Fylder lige så meget som en bærbar PC

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 01-09-05 22:59

Garanteret - selvfølgelig følger modemet med hvis det er JP - hvis det er et mere suspekt firma hvor man selv skal investere en masse for at tjene en masse virtuelle skejser - så skal man nok selv til lommerne

Så enigheden er øredøvende

mvh berpox

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 01-09-05 23:05

Ok så det jo bare at at plugge modemmet ind og installere den software som følger med fra JP og måske installere en modemdriver hvis softwaren ikke allerede indeholder sådan en! Det skal nok gå Melander

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 03-09-05 22:47

hej igen..

tak for den hede debat og mange meninger..

det lader til at det jeg bruge kommer i en eller anden pakke, det var jeg ikke klar over, men nu har jeg jo heller fået jobbet endnu, synes bare at han fik det til at lyde som en forudsætning for jobbet at jeg havde et 56k flex modem, men hvis det følger med velkomst pakken skulle der jo være styr på det, så er der vel noget information med om hvorfor og hvordan...

hilsen melander

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 03-09-05 22:49

ring dog og spørg - det kan jo have forandret sig - men hvis det er som før så kommer det hele med posten

Godkendelse af svar
Fra : Melander

Dato : 04-09-05 22:15

Tak for svaret miritdk.
         tjaa, der er jo ikke rigtigt noget svar, men lyder som om du har prøvet det..

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-09-05 22:21

det her jeg - kort og uinteressant

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 06-09-05 20:53

øv, er lidt ked af at den forkerte har fået pointene, man får ikke nogle kasse fra jp, og har aldrig fået det..

har lige været til samtale og fik jobbet..

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 06-09-05 21:23

tillykke med jobbet - og hvad hulen - jo de har udleveret både modem og hvad ved jeg - øv surt jeg ikke husker bedre.
Hvad sagde de egentlig om det ???? Jeg har sq lige været dum nok til at henvise til dem for en der virkelig har brug for lidt ved siden af arbejde ???? De dækker vel dine udgifter ??????

giver gerne point videre hvis du siger til hvem

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 06-09-05 21:51

jeg skal selv have en modem, så det har jeg lige bestilt, kostede 220,- og hvis det kan være med til at give mig en indtægt pr. md. på 1000,- eller 2000,- så fint nok..

mine telefon udgiter betaler de selvfølgelig..

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 06-09-05 22:02

DET er sq for meget - for nærigt - for - øøøøøøøøøhh kan ikke lige finde på mere - jaja når bare du så er tilfreds.
Fik du nogen vejledning med ??????

nogen der skal have point ??????

er nok ikke så meget on her - passer hund - men vil da lige høre med datteren om hun havde det anderledes end mig.

godt der ikke er sommerjob hvad ???